کرملین: روسیه هیچ سقفی برای قیمت نفت نخواهد پذیرفت



سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: کرملین در حال تجزیه و تحلیل وضعیت مربوط به تعیین سقف قیمت نفت است و برخی مقدمات برای رسیدگی به چنین روندی فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر در حال تحلیل وضعیت در رابطه با تعیین سقف قیمت نفت هستیم، البته مقدمات مقابله با این سقف نیز فراهم شده است.

پسکوف تاکید کرد که روسیه از تعیین سقف قیمت نفت خودداری خواهد کرد و پس از تحلیلی سریع، تصمیم گیری در مورد نحوه سازماندهی کار متعاقبا اتخاذ خواهد شد.

وی گفت: ما این سقف را قبول نداریم، تحلیل سریعی از نحوه ساماندهی کار انجام می دهیم و بعداً اعلام می کنیم.

پس از اینکه اعضای اتحادیه اروپا توانستند حمایت لهستان را به دست آورند و بر سر سقف قیمت 60 دلار به توافق سیاسی برسند بشکه نفت روسیه، کشورهای G7 و استرالیا روز جمعه اعلام کردند که بر سر این سقف قیمت توافق کرده اند.

هدف گروه 7 که سازوکار سقف قیمت را اجرا می کند، کاهش درآمد روسیه از فروش نفت و در عین حال جلوگیری از افزایش قیمت جهانی نفت پس از اجرای تحریم های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه است. شروع. در 5 دسامبر لهستان با سطح پیشنهادی قیمت مخالفت کرد و خواستار تعیین سقف قیمت تا حد امکان برای کاهش درآمد روسیه و محدود کردن توانایی مسکو برای تامین مالی جنگ در اوکراین شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید