همایش پیشگیری از بهره مندی شهدا از مراکز جامع توانبخشی کشور برگزار شد / اوحدی: همیشه در خدمت شهدا هستم + عکس – اخبار فرهنگ حماسه و مقاومت – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، همایش جلوگیری از بهره برداری جانبازان از مراکز توانبخشی جامع کشور بعدازظهر امروز چهارشنبه 3 شهریورماه با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس ستاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. بنیاد امور

در این مراسم داوود حیدری مدیر عامل روستای نشاط ولیعصر با اشاره به سابقه ساخت این مجموعه و تلاش بسیاری از مردم برای ساخت آن گفت: این مرکز به نام حضرت بقیه الله (عج) مزین شد. ، اما پس از افتتاح در با توجه به ایجاد فضایی سرزنده برای جامعه هدف ، فقط بخش درمانگاهها به نام مرکز توانبخشی حضرت بقیه الله (عج) نامگذاری شد و ما کل مجموعه را به عنوان روستای ولیعصر (عج) نشاط نامگذاری کردیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات و مشکلات جانبازان ضایعه نخاعی اشاره کرد و گفت: “وقتی جانباز بعد از عمل مرخص می شود ، با مشکلات بی شماری روبرو می شوند ؛ زیرا نمی تواند زمان بهبودی خود را مانند دیگر انسانها در خانه بگذراند. موجودات ؛ به همین دلیل ما فضایی را در این مجموعه نصب کرده ایم که جانبازان می توانند به راحتی دوره بهبودی خود را در اینجا بگذرانند.

مدیر عامل روستای نشاط ولیعصر (عج) به ایجاد فضای هتل در این مجموعه اشاره کرد و گفت: بسیاری از جانبازان برای رفع مشکلات خود به تهران می آیند؛ اما به دلیل شرایط خاص آنها نمی توانند از هیچ مکانی استفاده کنند. بنابراین در این مجموعه برای آنها هتل در نظر گرفته می شود.

حیدری از ایجاد اردوی یک روزه در این مجموعه خبر داد و گفت: ما دریاچه ای برای بالا بردن روحیه جانبازان ایجاد کرده ایم تا جانبازان و خانواده هایشان بتوانند از آن در فضایی زیبا با زیرساخت های ویژه برای مردم در ویلچر “.

وی در پایان سخنان خود به مشکلات این مرکز اشاره کرد و از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست دستور فوری برای حل این مشکلات بدهد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سعید اوحدی ، جانبازان نخاع ،

* تا آخرین روز کاری به شهدا خدمت می کنم

سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اهمیت موفقیت در خدمت به همنوعان اشاره کرد و گفت: یکی از تفاوت های انسان ها به عنوان موجودات اشرف با سایر موجودات ، موفقیت و خدمت به همنوعان است. به “

وی اظهار داشت که خدمت به علایق دینی در آموزه های دینی از جایگاه بزرگی برخوردار است. وی افزود: این موفقیت خدمت وقتی زیباتر می شود که خدمت شهید به شهید باشد.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: انسانها چقدر باید تحقیرآمیز باشند که خدمت به دیگران را نقطه پرش خود بدانند. زیرا در بسیاری از دعاهای اهل بیت (علیهم السلام) داریم که باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی در قسمت دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت که وقتی خود را در میان شما می بینم ، احساس می کنم از عظمتی که خداوند به شما داده است ، پست ترم. وی تصریح کرد: من عضوی کوچک از جامعه شهدا هستم و تا روزی که در خدمت شما هستم خادم هستم و هر زمان که دکتر رئیسی ترجیح داد شخص دیگری بیاید ما به او کمک می کنیم.

وی به پرداخت حقوق معوقه شهدا از سال 91 اشاره کرد و گفت: به برکت دولت سیزدهم این موضوع حل شده و به زودی اقدامی صورت می گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد بهره برداری از این مجتمع گفت ما برای بهره برداری از این مجموعه تمام تلاش خود را انجام می دهیم ؛ زیرا این موفقیت خدمات برای جانبازان و ایثارگران است.

اوحدی در پایان به برخی از مشکلات آسیب نخاعی اشاره کرد و قول داد که آنها را برطرف کند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سعید اوحدی ، جانبازان نخاع ،

بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سعید اوحدی ، جانبازان نخاع ،

بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سعید اوحدی ، جانبازان نخاع ،

در این مراسم برخی از جانبازان ضایعه نخاعی به برخی از مشکلات جانبازان نخاعی اشاره کردند.

* بیانیه همایش جلوگیری از بهره مندی از شهدا از مراکز جامع توانبخشی کشور

در پایان این مراسم ، حسن ابوطالبی ، رئیس هیئت مدیره انجمن آسیب نخاعی ، بیانیه ای را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

نام خدا

از طرف م theمنان ، مردان حقیقت ، ما عهد خدا علیه آنها هستیم ، آنها داوران نهبه هستند ، و من منتظر آنها هستم ، و ما مبادله می شویم.

با عرض تسلیت شهدای شهیدان حضرت عبدالله الحسین (ع) و ارزیابی عزاداری.
انقلاب مقدس اسلامی در سال 57 تحت رهبری امام خمینی (ره) نقطه عطفی در تاریخ ایران بود که منجر به سرنگونی کاخ ظلم و جدایی حق از باطل و سیاه از سفید و ظلم از عدالت شد. به
در جنگ بین حق و باطل ، مومنان مجاهد به پیروی از امام امت از این رویداد تاریخی مانند یک بسیجی و قد بلند و تا پایان عمر دفاع کردند و در این راه گروهی به شهادت رسیدند و دیگران (جانبازان سرافراز و آزادگان و دیگر شهدا) در آنها منتظر شهادت هستند.

در پی انقلاب ، امت اسلامی از فرمانبرداری رهبر معظم انقلاب ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) تسلیم شدند و به عنوان پیرو امام خود ، در اطاعت از اعلیحضرت ثابت قدم ماندند.

جانبازان منتظر وعده الهی با جسمی از جراحات بودند و از همان ابتدای انقلاب اسلامی برخی از مدیران با درک وضعیت جسمانی خاص قربانیان نخاع ، آسایشگاه هایی برای مراقبت از آنها راه اندازی کردند.

برخی از این عزیزان پس از بهبودی به خانواده و جامعه بازگشتند و برخی دیگر زندگی در خانه سالمندان را انتخاب کردند.

متأسفانه در طول ارائه خدمات و در نتیجه سوء مدیریت برخی از مسئولان ، این آسایشگاه ها از اهداف اولیه خود خارج شده و در وضعیت نامطلوبی قرار گرفتند.
یکی از انحرافات در این مکانها انحصار آنها توسط تعداد کمی از جانبازان و محرومیت دیگر جانبازان بود که منجر به بی عدالتی در ارائه خدمات شد.
از سوی دیگر به دلیل نبود سیاست و سیاست واحد در مدیریت آسایشگاه های کشور ، شاهد عدم یکنواختی و عدم رعایت عدالت هستیم.
بیش از دو دهه پیش ، با پیگیری تعدادی از جانبازان نخاعی برای برخورداری از عزیزانی که خدمات آسایشگاهی ندارند ، برنامه ایجاد مراکز توانبخشی جامع پیشنهاد شد و تقریباً از ابتدای دهه 80 ، برنامه ساخت یک مرکز جامع در هر استان آغاز به کار کرد.

در این دو دهه ، ما شاهد فراز و نشیب اهداف این مراکز بوده ایم ، از ارائه نصف و نیمی از خدمات تا رهاسازی این مراکز در چرخه اقتصادی ، و تعلیق برخی از این مراکز و حذف آنها از محدوده سودآوری. به
آخرین تغییر عمده در این مراکز ، تغییر مدیریت ارشد بنیاد و صدور دو اعلامیه بود که برای مدتی سرنوشت این مکانها را در هاله ای از ابهام مبهم کرد و هنوز سیاست مشخصی وجود ندارد.
تأسیس مراکز توانبخشی جامع ، که در دولتهای گذشته آغاز شد ، با سرمایه ملی و با عنوان مهر ماندگار و اعتبارات کلان مالی انجام شد تا بار فداکاری از دوش جامعه برداشته شود و درد ناشی از آنها کاهش یابد. صدمات.
این در شرایطی است که کاروان شهادت در جامعه ایثارگری به ویژه جانبازان نخاع سرعت گرفته است به طوری که تاکنون بیش از نیمی از آنها به شهادت رسیده اند.
متأسفانه پس از دو دهه و نیاز حیاتی جامعه ایثارگر به خدمات این مراکز ، هنوز خدمات قابل قبولی ارائه نمی شود.

لذا ضمن تشکر و قدردانی از خدمات صادقانه مدیر عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران جناب آقای اوحدی و مسئولین مراکز جامع از جمله مدیر محترم موسسه آقای امانی ، اعلام می داریم:

1- برگزاری این همایش در این برهه حساس نشان دهنده دغدغه های مردم ایثارگر است که قرار است از امکانات این مراکز بهره مند شوند.

2- اجزای مختلف این مراکز (اعم از اسکان ، توانبخشی ، ورزش و …) را به عنوان یک واحد واحد در نظر می گیریم و جدا شدن این قسمتها از یکدیگر را به هیچ وجه نمی پذیریم.

3- انجمن جانبازان ستون فقرات خواستار خروج کلیه مراکز جامع کشور از وضعیت رکود و ارائه خدمات عادلانه بر اساس نیازهای گروه های مختلف شهدا از جمله والدین شهدا و سایر گروه های شهدا می باشد.

4- انجمن جانبازان جنگ ستون فقرات در ارائه خدمات در بین جانبازان ساکن در آسایشگاه ها و خانه ها ، آسایشگاه های استان ها و ارائه خدمات در بین مراکز توانبخشی جامع استان ها شدیداً خواستار عدالت است.

5- لازم است مراکز توانبخشی جامع دارای سطح مطلوب کیفیت ، سرزندگی و شادابی باشند به گونه ای که زندگی در آن موج بزند و پناهگاهی امن برای حضور ، تردد و بهره مندی همه طبقات ایثارگری است. به مورد تایید نیست.

6- ضمن تقدیر و تشکر از انتصاب تعدادی از جانبازان در برخی از این مراکز ، لازم می دانیم که آنها در موقعیت های تعریف شده به گونه ای حضور داشته باشند که بتوانند در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری ها تأثیرگذار باشند.

7- ما اصرار داریم که ارائه خدمات در مرکز بقیه الله الاعظم (عج) و سایر مراکز کشور در اسرع وقت در بخشهای غیر حساس و در مدت یک ماه ، ارائه خدمات در سایر بخشها آغاز شود. بخش ها اختصاص داده می شوند و سپس در این مراکز خدمات. با ظرفیت کامل برای جامعه هدف شروع کنید.

8- با توجه به اینکه فاصله بین حوزه امور تفریحی و توانبخشی با سلامت جانبازان ارتباط مستقیم دارد ، شمارش و تعریف خدمات و عقد قرارداد در این زمینه برای تامین هزینه خدمات با بیمه ضروری است.

9- از رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می خواهیم بودجه مناسب و لازم را برای خروج مراکز جامع توانبخشی کشور از رکود اختصاص دهند.

10- از رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می خواهیم دستورات پیشنهادی این انجمن را که به تازگی با مشارکت موسسه ایثار نهایی شده است ، در اسرع وقت به منظور ارائه خدمات یکپارچه و یکنواخت در سراسر کشور اعلام کند. کشور از طریق موسسه قربانی.

در پایان ، تقاضا می شود مطالب این بیانیه توسط مدیر محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سیاست های موسسه ایثار در تجهیز و ارائه خدمات به موسسه شهدا و امور ایثارگران رسماً به م Instituteسسه شهید و امور ایثارگران ابلاغ شود. جامعه هدف

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید