هزینه 57 میلیاردی از جیب ملت برای ارضای احساسات معنوی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر، گروه جامعه; ماجرای تلخ و غم انگیز مرحوم «مهسا امینی» موجی از همدردی و در عین حال پرسش افکار عمومی و مسئولان را به همراه داشت. همزمان، فرجا وی برای شفاف سازی افکار عمومی نسبت به برخی از این بلاتکلیفی ها، تصاویر دوربین های مداربسته حضور مهسا امینی را منتشر کرد و سپس سران قوا برای رفع ابهامات موجود وارد عمل شدند و دستوراتی صادر کردند.

همزمان با اقدامات نهادها و سازمان های ذیربط برای روشن شدن چگونگی درگذشت خانم مهسا امینی، رسانه های معند به ویژه انترناسیونال مانند گذشته و با روش معمول و البته قدیمی خود به ماهیگیری از آب گل آلود ادامه دادند. سازندگی»، پیش از اعلام نتایج بررسی های کارشناسی در حوزه های مختلف از جمله پزشکی قانونی، مهسا امینی را «قاتل» خواند و افکار عمومی را مشوش کرد.

جریحه دار شدن افکار عمومی از روایات رسانه ای معاند باعث شد برخی از شهروندان در اعتراض به ابهام درگذشت خانم امینی به خیابان ها بیایند. اما ماجرا به اینجا ختم نشد زیرا ضدانقلاب با فعال کردن عناصر داخلی خود، مسیر اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان را منحرف کرد و در نهایت شروع به ایجاد هرج و مرج و آسیب به اموال عمومی و بیت المال کرد.

خسارت 30 میلیاردی به بیت المال با انهدام 61 آمبولانس سازمان اورژانس

در این اتصال؛ پدرام پاک آیین از انهدام 61 دستگاه آمبولانس سازمان اورژانس کشور در تظاهرات اخیر خبر داد و گفت: خسارت وارده به این آمبولانس ها بیش از 30 میلیارد تومان برآورد شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اختلالی که می تواند ناشی از تخریب آمبولانس ها در فوریت های پزشکی و روند درمان بیماران باشد، بیش از خسارت مادی است.

وی گفت: اغتشاشگرانی که با تخریب آمبولانس با جان و سلامت مردم بازی می کنند باید پاسخگوی اقدام ضد انسانی خود باشند.

تخریب 43 اتوبوس و ضرب و شتم پیوریتن ها

شهر تهران یکی از شهرهایی بود که در جریان اغتشاشات اخیر خسارت قابل توجهی به اموال عمومی خود وارد کرد. علیرضا زاکانی در این خصوص در برنامه خط اول گفت: برخی اغتشاشگران به بهانه اعتراض به 43 اتوبوس و 54 ایستگاه خسارت وارد کردند. پیوریتن ها رفتیم به و غارت مورد حمله قرار گرفتند.

به 25 ماشین آتش نشانی به بهانه اعتراض خسارت وارد می کند و 15 میلیارد خسارت وارد می کند

تجهیزات امنیتی و خودروهای آتش نشانی از جمله نمونه هایی از اموال عمومی بودند که در جریان ناآرامی های اخیر آسیب قابل توجهی دیدند. جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر از خسارت 25 خودروی آتش نشانی در ناآرامی های روزهای اخیر خبر داد و افزود: متاسفانه در ناآرامی های روزهای اخیر یک دستگاه خودروی سازمان آتش نشانی تهران به طور کامل در آتش سوخت و منهدم شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت ناشی از بدنه خودروها است. بنابراین برخی از خودروها قابل استفاده هستند، اما برخی تا زمانی که تعمیرات انجام نشود و قطعات لازم تحویل داده نشود، قابل استفاده نخواهند بود.

ملکی که تاکید می کند سازمان آتش نشانی در شهرداری تهران یک سازمان خدماتی است حمل کننده برای شهروندان است و هرگونه خللی در روند عملیاتی این سازمان باعث ایجاد مشکل در روند خدمات رسانی به شهروندان می شود، وی افزود: با توجه به وارداتی بودن بسیاری از خودروهای سازمان آتش نشانی شهرداری تهران؛ در صورت بروز مشکل در روند خدمات رسانی به شهروندان، این امر باعث می شود که این خودروها با مشکل مواجه شوند. در صورت بروز ایراد و آسیب به این خودروها، در تهیه قطعات لازم مشکلات زیادی به وجود می آید.

وی با تکذیب ادعای استفاده نیروهای امنیتی و انتظامی از خودروهای آتش نشانی گفت: تمام خدمات سازمان آتش نشانی برای مردم است و این ادعاها هیچ مبنایی ندارد.

در این اتصال؛ مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران همچنین از مجروح شدن چهار آتش نشان در اغتشاشات روزهای گذشته خبر داد و گفت: در اغتشاشات روزهای گذشته 15 میلیارد توسط تجهیزات این سازمان خسارت وارد شد.

12 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی شهرداری تهران وارد کرد

تجهیزات موجود در مناطق مختلف شهرداری تهران نمونه دیگری از اموال عمومی است که در اغتشاشات اخیر آسیب قابل توجهی دید. به طوری که از این رو به گفته یک منبع آگاه در شهرداری تهران، خسارت وارده به اموال عمومی این منطقه تا شب گذشته 12 میلیارد تومان برآورد شده است.

حسین نظری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: عمده خسارت ها مربوط به تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مخازن زباله، نرده ها، ایستگاه های اتوبوس و سوله های بازیافت بوده است.

معاون هماهنگی امور شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برآورد میزان خسارت که قابل توجه است در حال انجام است و طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که فراوانی خسارت به تجهیزات شهرداری در ناآرامی های اخیر بیشتر مربوط به کدام مناطق بوده است، گفت: بیشترین خسارت مربوط به هفت منطقه بوده است که شامل مناطق 1، 4، 5، 6، 13، 11 و 16. .

بر اساس آمار منتشر شده از سوی مسئولان، از این رو آنچه در این گزارش آمده، اغتشاش گران تاکنون 57 میلیارد تومان به اموال عمومی و بیت المال خسارت وارد کرده اند. به عبارت دیگر؛ افرادی که تحت عنوان «اعتراض» «آرام» ایجاد کرده اند، تاکنون بوده اند رضایت هیجانات روحی آنها 57 میلیارد تومان از جیب مردم خرج کرده است و این گفته ماهیت واقعی این اقدامات را آشکار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید