هدف از رویداد “روشنا” دعوت و حمایت از اندیشمندان اربعین است – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


سید مجید امامی ، دبیر موسسه راهبردی اربعین در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، اظهار داشت: ما به عنوان دانشگاهیانی که بخشی از حرکت الهی اربعین را درک کرده اند ، فعالیت هایی را در قالب علمی و جشنواره ای انجام داده ایم. محور فعالیتها در دانشگاه امام صادق علیه السلام شکل گرفت. در این دانشگاه ، ما بر 5 حوزه آموزش ، تحقیق ، نوآوری ، شبکه و انتشار تمرکز کردیم. در زمینه تحقیق ، ما تحقیقات مشاهده ای ، میدانی و استراتژیک داشتیم. در زمینه انتشار ، متوجه شدیم که کمبود محتوای ادبی داریم یا در صورت وجود ، آنها در قالب مقاله منتشر شده اند. در همین راستا کتاب «حرکت الهی» توسط گروهی از اساتید را منتشر کردیم. به غیر از این اثر ، سه اثر دیگر منتشر شده و دو اثر دیگر با محوریت اربعین در دست چاپ است. ما همچنین بر روی تعدادی از ترجمه های نویسندگان بزرگ عرب با رویکردی در تحلیل تمدن مکتب کربلا کار می کنیم.

وی افزود: در زمینه آموزش ، ما برای اولین بار “مدرسه تابستانی” را طراحی کردیم ، در زمینه شبکه ، ایده انجمن بین المللی اربعین که فرا دانشگاهی است را ارائه کردیم. در این زمینه ، اندیشکده راهبردی اربعین به منظور دستیابی به نقاط مشترک ، یک شبکه و جامعه بین نخبگان حوزه و دانشگاه ایجاد کرده است. یک سیاست کلی جلوگیری از تکرار بدون رویارویی با مجموعه های فرهنگی مرتبط با اربعین است ، که متأسفانه گاهی اوقات به طور ناخواسته در این امر مشاهده می شود. نوع کار ؛ یعنی یک کار مهم توسط چند نفر انجام می شود و سپس یکدیگر را دفع می کنند. این انجمن برای ما فرصتی شده است که جبهه مطالعات اربعین را با رفاقت و هم افزایی انجام دهیم.

امامی در تشریح رویداد اربعین “روشنا” گفت: در زمینه نوآوری و فناوری ، ما یک رویداد و روند بسیار جدی را دنبال کردیم که به “روشنا” معروف است. هدف از این رویداد طرح مسائل مختلف سطوح اربعین است. زیارت و همچنین دعوت از ایدئولوگها و نخبگان برای حل مشکل و ارائه ایده یا حل این مشکل با فناوری نرم و ما از آنها حمایت کرده و در این روند از آنها حمایت خواهیم کرد. ارتقاء و رشد و در نهایت اطلاع متولیان ؛ یعنی اگر کسی ایده ای برای حل مشکل حمل و نقل اربعین ، ما او را به سیستم حمل و نقل کشور یا کشور عراق متصل می کنیم. در این زمینه ، ما از ستاد اربعین و نهادهای مرتبط در زمینه فرهنگ کمک گرفتیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید