نگاهی به سوابق محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی + برنامه های پیشنهادی – اخبار موسیقی و تجسمی – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باعث ایجاد شور و امید در جامعه برای روزهای بهتر در آینده نزدیک شد. از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، بحث تشکیل کابینه و انتخاب وزرا داغ بود.

در این میان اهالی فرهنگ و هنر نیز کنجکاو بودند بدانند سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید به چه کسانی واگذار می شود. تا زمان انتشار فهرست وزارتخانه های پیشنهادی مشخص می شد که محمد مهدی اسماعیلی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی متولد 1975 در شهر کبودرآهنگ همدان است. وی دیپلم علوم و معارف اسلامی خود را از دبیرستان شهید مطهری کبودرآهنگ دریافت کرد. وی دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه شهید مطهری تهران است. وی در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین الملل تحصیل کرد و مدرک خود را از دانشکده روابط بین الملل در وزارت خارجه دریافت کرد.

اسماعیلی دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از موسسه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. اسماعیلی همچنین تحصیلات حوزوی خود را تا پایان دوره سطح ادامه داد.

محمدمهدی اسماعیلی در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه “جامعه شناسی سیاسی” در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران است.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های خود را در زمینه های مختلف فرهنگ و هنر منتشر کرده است اینجا می توانید این برنامه ها را بخوانید.

پست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابقه طولانی در زمینه های اجرایی و فرهنگی دارد. در اینجا می خواهیم نگاهی به زندگی اسماعیلی و رزومه کاری آن بیاندازیم تا درباره انتخاب آقای رئیسی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

فرهنگ و هنر ، وزارت فرهنگ و ارشاد ، شخصیت های فرهنگی ، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرهای تجسمی ، کتاب و ادبیات ، سینما ، تلویزیون ، موسیقی ، دفاع مقدس ، قرآن ،

مسئولیت های علمی-فرهنگی

معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، رئیس پژوهشکده مطالعات انقلاب اسلامی ، مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی به دستور آیت الله را ‘isi فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی ، ویراستار اولین مجله برداشت مرکز مطالعات استراتژیک ؛ برخی از مسئولیت های علمی و فرهنگی محمدمهدی اسماعیلی است.

در دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی ، اسماعیلی به عنوان مشاور فرهنگی و همچنین رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه داد. همچنین ، با انتخاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه توسط رهبر معظم انقلاب ، اسماعیلی به عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضائیه و همچنین نماینده وی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی عمل کرد. سازمان.

تولید بیش از 300 اثر مهم در زمینه تاریخ با استفاده از نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت های پژوهشگران و نویسندگان ، راه اندازی همایش های متعدد و م againstثر علیه تحریف تاریخ معاصر و تهذیب پهلوی در زمینه کتاب و ادبیات ، عضو هیئت موسس و شورای سیاستگذاری جایزه ادبی شهید اندرزگو دکتر محمدمهدی اسماعیلی از دیگر فعالیتهای فرهنگی و فکری در این سالها بوده است.

نویسنده چهار کتاب

بدون شک مهمترین عامل در انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنایی وی با فضای فرهنگی و هنری و البته داشتن فعالیت های عملی در این زمینه است. در این میان ، نویسنده بودن یکی از مهمترین عوامل است. زیرا جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به مطالعه و گسترش فرهنگ مطالعه دارد. بنابراین ، خوب است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابقه معتبری در این زمینه داشته باشد.

در زندگینامه محمد مهدی اسماعیلی ، نویسنده کتابهای اندیشه سیاسی آیت الله خامنه ای ، اگر پهلوی ادامه می یافت ، مردان ایرانی قرن چهاردهم و جنگ جهانی علیه سوریه وجود داشت.

محمدمهدی اسماعیلی با نظام فکری ، فرهنگی و سیاسی مقام معظم رهبری آشنایی کامل دارد و همین امر وی را به چهره ای آشنا در اندیشکده ها و همایش های فرهنگی جبهه انقلاب و همچنین در بین اساتید دانشگاه های مختلف کشور تبدیل کرده است. به اسماعیلی تا کنون بیش از 70 دوره کارگاه ارتقای دانش را برای اساتید دانشگاه های مختلف در نهاد رهبری در دانشگاه ها طراحی و برگزار کرده است. اسماعیلی با ارائه صدها مقاله علمی و سخنرانی های مختلف در تبیین مبانی گفتمان فرهنگی ، فکری و سیاسی انقلاب اسلامی ، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نقش بسزایی داشته است.

سوابق اجرایی-فرهنگی

اسماعیلی همچنین سابقه طولانی در زمینه امور اجرایی و فرهنگی دارد و ما به برخی از مسئولیت های اسماعیلی در این زمینه اشاره می کنیم:

معاون فرهنگی مرکز مطالعات راهبردی دولت نهم ، مدیرکل نظارت صدا و سیما ، مدیرکل برنامه ریزی مرکز تحقیقات صدا و سیما ، معاون استاندار اصفهان ، مدیر سیاسی و امنیتی و فرهنگی استان اصفهان ؛ از جمله آنها می توان به سابقه اجرایی و فرهنگی محمد مهدی اسماعیلی اشاره کرد.

عضویتدرمجالسوشوراهای فرهنگی

اسماعیلی فعالیت فرهنگی خود را به عنوان سردبیر چند نشریه فرهنگی اجتماعی در دهه 1970 آغاز کرد. وی یکی از مدیران تحول آفرین استراتژیک سازمان صدا و سیما در پست های مختلف بوده است.

عضو شورای پژوهش مرکز موسیقی صدا و سیما ، دبیر شورای پژوهشی سازمان صدا و سیما ، نماینده سازمان صدا و سیما در شورای هنرها ، نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی اصفهان ، رئیس حوزه فرهنگی کارگروه شورای برنامه ریزی توسعه اصفهان و رئیس کارگروه خانواده شورای برنامه ریزی توسعه اصفهان ؛ از جمله فعالیت های محمدمهدی اسماعیلی در مجامع و شوراهای فرهنگی است.

در دولت نهم ، اسماعیلی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و رسانه ای و همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری و سپس در دولت دهم به عنوان سیاسی ، امنیتی ، فرهنگی و معاون اجتماعی استاندار اصفهان

تأسیس مرکز فرهنگی در استان اصفهان ، سازماندهی و حمایت از فرهنگیان ، سازمان ها ، نهادها و مراکز فرهنگی هنری از مهمترین اقدامات وی در دوران تصدی وی در استانداری اصفهان بود. الگوی فعالیتهای فرهنگی و هنری این معاونت در همان سال به عنوان سند نمونه فعالیتهای فرهنگی ، هنری و اجتماعی در وزارت کشور تدوین و به تمام استانهای کشور ابلاغ شد.

اسماعیلی همچنین در زمان تصدی دکتر صفارهرندی در کارگروه تحول فرهنگی وزارت ارشاد و عضو هیئت موسس موسسات مهم و پویای فرهنگی مانند موسسه طلوع حق ، موسسات نظارتی و فرهنگی فرهنگی و اجتماعی و رسانه های تأثیرگذار بود. مراکز

فرهنگ و هنر ، وزارت فرهنگ و ارشاد ، شخصیت های فرهنگی ، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرهای تجسمی ، کتاب و ادبیات ، سینما ، تلویزیون ، موسیقی ، دفاع مقدس ، قرآن ،

مهم ترینمقالاتعلمی

محمدمهدی اسماعیلی در این سالها مقاله های زیادی نوشته است که برخی از آنها در اینجا ذکر شده است:
بررسی انتقادی تحول “حجاب چادر” در نمایش تلویزیونی: مطالعه معنایی دو سریال “آخرین گناه” و “بی صدا فریاد”
شناسایی سوابق و پیامدهای سیاستگذاری در رسانه ملی بر اساس مدیریت استراتژیک مدرن
تأملی بر سلفی های نو ؛ محمد العریفی و تأثیر بلاغت بر نفوذ آرا
تعامل جنبش های اصلاحی در جهان اسلام ؛ اخوان المسلمین و جنبش اسلامی ایران از 1948 تا 1979
عدالت ، عقلانیت و معنویت سه ضلع حاکمیت در تفکر رهبر معظم انقلاب است
عقلانیت انقلاب اسلامی از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای
تحولات استراتژیک فرهنگ و مدیریت در فرایند جهانی شدن
تأثیر جهانی شدن بر تحولات فرهنگی کشورهای خلیج فارس
مبانی اندیشه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تأکید بر زندگی علمی و عملی امام خمینی (ره)

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید