نماد مظلومیت شهدای غواص کربلای 4 رونمایی شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از مجسمه غواصان اثر حسین عصمتی نقاش و مجسمه ساز و بیننده مجسمه ساز مینا صدری با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، عبدالرضا سهرابی است. مدیر کل. علی فروزانفر معاونت هنری حوزه هنری، محمد حبیبی مدیرعامل انجمن هنرهای زیبای بنیاد روایت فتح و جمعی از هنرمندان در نگارخانه ابوالفضل برگزار شد. از رشته هنرهای زیبا

در حاشیه این مراسم مینا صدری خالق تندیس «دیده بان» درباره کار خود گفت: در گزارشی از شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی شنیدم که در یکی از عملیات ها شهید باکری که فرمانده عملیات با بی سیم به شهید کاظمی و دیگر رزمندگان وقت که می خواهد وضعیت منطقه جنگی را توضیح دهد در حالی که زیر آتش سنگین گلوله های دشمن بعثی بود می گوید: دوست دارم احمد جان (شهید کاظمی) اینجا بود و از دیدن این همه زیبایی که من می بینم لذت می برد.

این پیام و سخنان شهید باکری لحظاتی قبل از شهادتش در ذهنم نمادی شکل گرفت و باعث ساخت مجسمه «دیده بان» شد.

حسین عصمتی خالق تندیس «غواص» نیز در معرفی اثر خود گفت: این مجسمه نماد مظلومیت شهدای غواص در عملیات کربلای 4 است. در این مجسمه سعی کردم با طرح و گل های مرداب حال و هوای معنوی شهید قوا را به نمایش بگذارم. همچنین در این اثر هنری می خواستم مظلومیت و تنهایی شهید را نشان دهم. جایگاه دست های مجسمه، مقام نماز است; انگار برای آزادی خودشان دعا می کردند.

عبدالرضا سهرابی، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به ایثارگری شهدای غواص خطاب به عصمتی گفت: این شهدا پس از گذشت 30 سال از شهادتشان با دستان خود به دیار خود بازگشتند. گره خورده و با ساختن این مجسمه سی سال فداکاری را که زنده کرده اید به یاد می آورید.

وی همچنین با بیان اینکه بازگشت پیکرهای شهدا اتفاقات خوبی را به همراه داشت، تصریح کرد: هر زمان که برای رفع مشکلات خود به شهدا متوسل شدیم در حمایت از ما کوتاهی نکردند و اگر این موضوع را به همه دنیا تسری دهیم باعث می شود. اثر بسیار بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید