ماجرای تکمیل ساختمانی به نام فوتسال برای فوتبال | شمس: اصول روزگار ما را سیاه کرد


حسین شمس در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره صعود تیم ملی فوتسال به مرحله نهایی جام ملت های آسیا گفت: صعود ما به مرحله نهایی قابل پیش بینی بود و می دانستیم که تیم به راحتی می تواند صعود کند زیرا تیم‌هایی که در این مرحله به مصاف آنها رفتیم، مقابل ایران حرفی برای گفتن نخواهند داشت. مهمترین مرحله جام ملت‌ها آخرین مرحله این رقابت‌ها است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر تیم ملی با جوانی به مصاف حریفان خود رفت، گفت: خیر; چیزی که دیدم میانگین سنی بازیکنان ما نسبت به مرحله قبل مسابقات 28 سال بود. تغییر چندانی در این مسابقات ندیدیم. ما فقط عباسی را داشتیم که اولین حضورش را تجربه کرد و بقیه 24 و 25 ساله بودند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال گفت: نظر سرمربی تیم ملی این است و نمی توان در مورد حضور بازیکنان اظهار نظر کرد اما با توجه به صحبت های اولیه کادر فنی در مورد جوانی و درخواست از جامعه فوتسال شمسایی سرمربی است.» قول جوانی در تیم ملی دادند و کاری که ناظم الشریعه، سرمربی سابق تیم ملی انجام نداد. امیدوارم کادر فنی جدید همانطور که در صحبت هایشان گفتند برای جوان گرایی تلاش کنند.

شمس در پاسخ به سوال منبی مبنی بر اینکه آیا کمیته فوتسال توانسته است انتظارات پیشکسوتان و فوتسالیست ها را برآورده کند، گفت: خیر؛ نه. با حضور احسان اصولی به عنوان رئیس کمیته فوتسال هیچ کاری نمی کنیم. وی در حال حاضر به عنوان سرمربی انجمن (رئیس هیئت فوتبال مشهد، رئیس کمیته بازاریابی انجمن، سخنگوی هیات مدیره و همچنین عضویت در هیات مدیره انجمن) فعالیت می کند. هر کدام از این کارها وزن و سختی خاص خود را دارند. این به تنهایی نیاز به یک فرد قوی و وقت آزاد دارد و او باید زمان و فرصت زیادی را صرف این امور کند اما متاسفانه تا به امروز فقط با شعار دادن کار خود را انجام داده است. مثلاً می‌توانم بگویم شهر مشهد که حمیداوی خون برای این باشگاه گریه کرد.

اصولی پس از حضور در کمیته بازاریابی مدعی شد که من مبالغ قابل توجهی را از طریق اسپانسر در اختیار انجمن و تیم های ملی قرار داده ام اما همانطور که دیدیم هیچ کدام از این کمک ها نشنیدیم و رئیس کمیته بازاریابی را ندیدیم. برای جذب منابع تلاش کنید.» اقتصادی است اما آنچه اکنون در لیگ شاهد آن هستیم چیزی جز وعده های توخالی نبوده است.

شمس ادامه داد: زمانی که اصولی رئیس کمیته فوتسال شد همین شعارها از سوی کمیته بازاریابی بود و اینکه می تواند به فوتسال کمک کند و تیم های پایه را فعال کند، پخش زنده مسابقات، اسپانسر به فوتسال بیاورد و …. او یک بار هم نتوانست تکلیف قرارداد مربیان ملی را در رده های پایه مشخص کند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال افزود: علی صانعی سرمربی تیم ملی زیر 20 سال با وجود اینکه به دلیل عشق به بازگشت مبلغ کامل قرارداد 2 ساله خود را از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده بود. به تیم ملی زیر 20 سال مثبت بود و در دو تورنمنت بین المللی با تیم ملی به میدان رفت. آنها در مسابقات کافا قهرمان شدند و در مسابقات تایلند دوم شدند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ادامه داد: با توجه به نتایج خوبی که صانعی در این دو دوره از مسابقات با تیم جوانان کسب کرد، متاسفانه به این تیم توجهی نشد. اصولی رئیس کمیته فوتسال که قبل از اعزام تیم به کافا و تایلند شعار همکاری و حمایت سر داد. او حتی نمی خواست به صانعی زنگ بزند و بگوید خسته نباشید. باید شرایط را برای جوانان کشور فراهم کنیم. پس از بازگشت این تیم از دو تورنمنت بین المللی، هیچ یک از اعضای لیگ و رئیس کمیته فوتسال برای تشویق جوانان به فرودگاه نیامدند.

وی افزود: لیگ ابوالمشقال تمرکزی بر فوتسال ندارد و فقط برای سفرهای خارجی آماده است و به ایتالیا و قرقیزستان سفر کنید اما خدا را شکر که با دستور دادستان مشهد و سایر مسئولان درباره اتفاقات تیم ملی به قرقیزستان سفر کردید. مطابقت ” و لبنان در آن شهر اتفاق افتاده بود تا جواب مسئولان استان را بدهد، دو روز بیشتر نتوانست در قرقیزستان بماند و به ایران بازگشت. به صراحت می توانم بگویم که این فرد نمی تواند کمکی به فوتسال کند. او فوتسال را روز سیاهی می داند و باید هر چه زودتر استعفا دهد.

شمس گفت: از میرشاد ماجدی، رئیس فدراسیون فوتبال می خواهم که هر چه زودتر به موضوع فوتسال ورود کند و اگر تغییراتی در مدیریت این رشته معتبر ایجاد نشد، مطمئن باشید. صدمات زیادی در آینده ببینیم.» عزیزی خادم در دوران حضورش اشتباهات زیادی مرتکب شد. ابتدا سراجی را بدون مشورت و بدون سابقه فوتسال به عنوان رئیس کمیته فوتسال منصوب کرد و سپس اصولی را به ریاست این کمیته برگزید. بنده عذرخواهی های فراوانی را مدیون فوتسال هستم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ساختمان فوتسال ساخته شده توسط انجمن به این رشته رسیده یا خیر، گفت: خیر. یادم می آید زمانی که ساختمان فوتسال در حال ساخت بود. پرهیزکار رئیس سابق این کمیته برای تکمیل این بنا تلاش زیادی کرد. متاسفانه پس از ساخت و تکمیل این بنا به فوتسال معروف شد. جالب اینجاست که ساختمانی که از روز اول فوتسال نامیده می شود، در حال حاضر تنها یک اتاق دارد و سایر محوطه ها به انجمن واگذار شده است. ما اتاقی برای جلسات کمیته فنی یا حضور پیشکسوتان و… در این ساختمان نداریم. اگر کل ساختمان متعلق به فوتسال باشد.

انتهای پیام/




این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید