علایم سلامت اسب ایپنا، خبرگزاری رسمی ورزش ایران


علائم سلامتی در اسب

اولین نشانه های سلامت اسب رفتار طبیعی و منظم است و اگر سرش را از جعبه بیرون بیاورد و هر روز آن را بالا نگه دارد، سالم است.

اسب ها می توانند یکی از آن حیواناتی باشند که معمولاً در اتاق خود ساکت به نظر می رسند و گاهی اوقات یک پای خود را استراحت می دهند. اگر چنین اسبی بی قرار و آشفته باشد، بدون شک مشکل دارد. بنابراین شناخت خلق و خو و رفتار طبیعی اسب بسیار مهم است و هرگونه ناهنجاری در رفتار آن باید به عنوان یک هشدار تلقی شود. این عبارت «اسب خود را بشناسید» را به خاطر بسپارید دنیای اسب ها مملو از این عبارات است که نماد قرن ها تجربه و دانش است و راهنمای بزرگی برای نگهداری از اسب است.

1 پایدار

اسب خوشحال و حواسش است و با گوشه های حرکت به سمت صدا حرکت می کند. اسب از اطراف خود آگاه است، اگرچه در انتهای اتاق خود ایستاده است، باید به اطراف نگاه کند و اگر پرستار آن را صدا زد، باید به سمت در برود. پوست و موهای خشک و شفاف او به آرامی استخوان ها و ماهیچه هایش را می پوشاند. چشم اسب باید تمیز باشد. به طور منظم نفس بکشید و به طور مساوی روی چهار زانو بایستید. اغلب یک پای عقبی استراحت می کند. اما اگر اسب دائماً روی یک پای عقبی استراحت کند و نمی‌خواهد هنگام استراحت از پای عقب خود استفاده کند، این یک هشدار است.

2 تخت

تخت اسب باید کاملاً مرتب باشد. میزان دفع و رژیم غذایی و تناسب اندام. اسب حدود 8 تا 10 توده گسترده در روز دفع می کند. در صبح معمولاً حدود 4 تا 5 توده پهن تازه باید دیده شود.

3 دیوانه

اسب باید تمام غذای خود را خورده باشد، اگرچه ممکن است برخی از اسب ها سوء تغذیه داشته باشند. اسب هرگز نباید بیش از یک وعده غذایی را از دست بدهد. همچنین باید مقداری آب بنوشید. همه اینها را می توان با بازرسی اسب در صبح یا با تهیه آب و خوراک بررسی کرد.

4 در مزرعه

نحوه رفتار اسب با اسبی که به طور دائم در مزرعه نگهداری می شود به فصل آن بستگی دارد. در طول بهار، تابستان و اوایل پاییز، اسب باید با گله باشد یا کمی از گله دور باشد. اسب باید بچرد یا در نزدیکی دیگران بایستد، احتمالاً گردن یکدیگر را بخراشد یا با دم مگس پرواز کند. برخی از اسب ها ممکن است برای مدتی نزدیک گله روی زمین دراز بکشند، اما همه آنها باید راحت و بی خیال به نظر برسند.

دیگه خبری نیست

دیدگاهتان را بنویسید