شکست عملیات هلی برن ارتش اوکراین در اطراف نیروگاه اتمی «زاپروگیا» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع محلی در شهر انرژیگودر از شکست عملیات هلیکوپتری ارتش اوکراین در اطراف نیروگاه اتمی زاپوروژیه خبر دادند.

بنابراین گزارش، ارتش اوکراین قصد داشت در این عملیات نیروهای خود را در اطراف نیروگاه اتمی زاپوروژیه مستقر کند که موفق به انجام این عملیات نشد.

این در حالی است که ارتش اوکراین در روزهای اخیر چندین تلاش ناموفق برای نفوذ به این نیروگاه اتمی که تحت کنترل ارتش روسیه است انجام داده بود.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر رسانه ها از وقوع «باران گلوله» در اطراف نیروگاه اتمی زاپوروژیه خبر داده و کیف و مسکو را در این زمینه متهم کرده اند. بر اساس اعلام سایت روسی اسپوتنیک، عملیات تیراندازی ارتش اوکراین در نزدیکی واحد نیروگاه دوم نیروگاه زاپوریژیا رخ داده است.

مسئولان شهر انرژیگودر در این خصوص اعلام کردند: حمله جدید کیف به ساختمان ویژه نیروگاه اتمی زاپوروژیه اصابت کرد و یک کانتینر با آب مقطر نیز در نزدیکی واحد دوم انرژی آسیب دید.

در حالی که اوکراین با فعالیت خلاقانه و تلاش برای حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیه کل قاره اروپا را در معرض فاجعه هسته ای جبران ناپذیری قرار داده است، شبکه الجزیره پیشتر اعلام کرده بود که رئیس جمهور فرانسه، نیروهای روسیه را از این نیروگاه خارج می کند. تنها راه حل برای بازگرداندن امنیت به Zaporizhia.

نیروگاه زاپروژیه که بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا محسوب می شود، در خط مقدم درگیری های روسیه و اوکراین قرار دارد و بمباران های متعدد آن توسط ارتش اوکراین در روزهای اخیر منجر به تشدید نگرانی ها نسبت به این حادثه شده است. فاجعه ای مشابه فاجعه چرنوبیل.

دیدگاهتان را بنویسید