سقوط آزاد قیمت نفت اقتصاد آنلاین



به گزارش رویترز، نگرانی در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای انرژی به دلیل افزایش نرخ بهره در بانک های مرکزی بزرگ جهان، قیمت نفت را در روز جمعه حدود 6 درصد کاهش داد و به پایین ترین حد در چهار هفته اخیر رساند.

علاوه بر این، ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از دسامبر 2002 رسیده است و این امر باعث گرانی دارندگان نفت برای خرید سایر ارزهای جهانی شده است.

نفت برنت دریای شمال با 5.69 دلار یا 5.58 درصد کاهش به 113.12 دلار در هر بشکه رسید. بشکه امروز وست تگزاس اینترمدیت با 8.3 دلار یا 6.83 سنت کاهش به 109.56 دلار رسید.

برخی تحلیلگران کاهش قیمت نفت را به افزایش صادرات نفت روسیه و افزایش ترس از رکود اقتصاد جهانی نسبت می دهند.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان که سیاست‌های پولی خود را در طول همه‌گیری کرونا برای جلوگیری از رکود کاهش دادند، اکنون سیاست‌های سخت‌تری را برای مهار تورم دنبال می‌کنند.

این هفته، فدرال رزرو ایالات متحده بزرگترین افزایش نرخ بهره در بیش از 25 سال گذشته را اجرا کرد.

قیمت بنزین و گازوئیل نیز در ایالات متحده به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا 4 درصد کاهش یافت.

انجمن خودرو آمریکا اعلام کرد که قیمت دیزل به رکورد 5.79 دلار در هر لیتر رسیده است. گالن روز جمعه و قیمت بنزین به رکورد 5.1 دلار در هر گالن رسید. گالن جمعه

شرکت های انرژی ایالات متحده در این هفته تنها چهار منبع نفتی اضافه کردند. جو بایدن از تولیدکنندگان انتقاد کرد که به جای تولید بیشتر از قیمت های بالا استفاده می کنند.

اگرچه ایالات متحده بارها از عربستان سعودی خواسته است که تولید خود را افزایش دهد، اما بایدن گفت که مایل به دیدار دوجانبه با ولیعهد بن سلمان در سفرش به عربستان نیست و دیدار با وی بخشی از یک نشست بین المللی خواهد بود.

در همین حال، روسیه انتظار دارد با وجود تحریم های غرب، صادرات نفت خود را در سال جاری افزایش دهد.

اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که اوکراین و مولداوی نامزدهای عضویت در بزرگترین بلوک تجاری جهان شوند.

یک نفتکش متعلق به شرکت ایتالیایی انی به زودی با اولین محموله نفت در دو سال اخیر ونزوئلا را به مقصد اروپا ترک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید