زاخارووا: اروپا دور روسیه «پرده آهنین» کشیده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


“ماریا زاخاروواسخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی ایتالیا گفت که مسکو هیچ برنامه ای برای ساخت «پرده آهنین» ندارد و این اتحادیه اروپا بود که این کار را انجام داد.

زاخارووا در این در باره او گفت: «مطمئن باشید که حداقل از طرف ما، هیچ پرده آهنینی وجود نخواهد داشت و این اتحادیه اروپا است که پرده را دور روسیه کشیده است. تقصیر شما این است که بیش از حد خودخواه هستید و فکر می کنید در مرکز جهان هستید.

وی همچنین تاکید کرد که اروپا هیچ حق اخلاقی ندارد که چیزی را به سایر کشورها دیکته کند.

اوایل «سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که مسکو از هیچ پرده آهنین جدیدی که غرب در حال ایجاد آن است نمی ترسد و با وجود این، روسیه به توسعه و پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

اصطلاح “پرده آهنی” برای اولین بار «یوسف گوبلزوزیر تبلیغات آلمان نازی در دفتر خاطرات اش در پایان جنگ جهانی دوم علیه اتحاد جماهیر شوروی سابق استفاده شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، وینستون چرچیل، نخست وزیر وقت بریتانیا، بار دیگر همین عبارت را علیه اتحاد جماهیر شوروی سابق و تلاش های آن برای قطع روابط بین بلوک شرق و غرب و جلوگیری از گسترش غرب گرایی به کار برد.

این در حالی است که اکنون آمریکا و اروپا قرار است استخدام چنین مشکلی با روسیه به بهانه عملیات نظامی اش در اوکراین است. از زمان آغاز درگیری در اوکراین، غرب تحریم های متعدد و بی سابقه ای را علیه مسکو اعمال کرده است و و به طور کامل تلاش می کنند تا روابط روسیه و هرگونه تعامل اقتصادی با سایر کشورها را قطع کنند.

روسیه عملیات خود را در اوکراین در 26 مارس سال گذشته با هدف غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی آن آغاز کرد. کشور آغاز شده.

دیدگاهتان را بنویسید