رویای توزیع عادلانه ثروت سرمایه گذاران انیمیشن در کشور / مرحوم ابوالحسنی الگوی انیمیشن سازان کشور است – اخبار سینما و تئاتر – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، اولین رویداد “رویا” در سال 1397 و دومین نشست در سال 1398 برگزار شد و جلسه سوم به دلیل شرایط عروق کرونر و محدودیت های ناشی از آن امکان پذیر نبود. اما در نهایت مدیران این رویداد هنری و فرهنگی تصمیم گرفتند امسال این رویداد هنری را برگزار کنند.

در ابتدای این دیدار ، منشی رویایی “امیررضا مافی” ضمن خوش آمد گویی به خانواده مرحوم ابوالحسنی و خانواده رسانه ، رسیدن به نقطه کنونی را محصول مطالعه انیمیشن در جهان توسط احسان کاوه ، مدیر شورای رویایی ، که آن را به زبان و فرهنگ محلی ترجمه کرد.

روزی مرکز انیمیشن را از تهران خارج می کند

وی ادامه داد: “پیش از این این پیچ زدن به معنای کنونی وجود نداشت. با این رویداد قصد داریم عدالت را در زمینه انیمیشن در کشور برقرار کنیم. اگر در سینمای رئال مرکز کار تهران است ، اما در سراسر انیمیشن در کشور ، حتی در روستاها ، فعالیت انیمیشن در حال انجام است. ما حتی یک استودیو پویانمایی در یکی از روستاهای اراک پیدا کردیم.

مافی در ادامه با ادای احترام به مرحوم ابوالحسنی گفت که غیبت او واقعاً بر ما تأثیر گذاشت. او هم اقتصاد و هم هنر انیمیشن را درک می کرد ، اما مجبور بود از وصیت حضرت حق اطاعت کند و چاره دیگری نبود.

دکتر حسین شیخ الاسلامی ، انیماتور کشور در مورد مرحوم ابوالحسنی گفت که ما عادت نداشتیم بدون وی چنین جلساتی را برگزار کنیم. نبود او برای ما سخت است. در اینجا شخصیت های بزرگی هستند که باید درباره آنها صحبت کرد ، اما در هر صورت ، باید گفت که او ابتدا رویای زندگی را به ما آموخت ، که ما می توانیم یک قسمت متحرک را در یک روز بسازیم. چیزی فراتر از تصور ما.

وی با بیان خاطره ای از آن مرحوم ادامه داد: مرحوم ابوالحسنی به من گفت در رویاهایم متوقف نشو و رویاهای خودت را بساز. شما باید راه واقع گرایی را بیاموزید در حالی که با رویایی که شعار او بود زندگی می کنید. دغدغه اصلی او ساختن مردم و خدمت به آنها بود که گاهی اوقات راهی برای خنداندن مردم و کودکان پیدا می کردند. این روش باید در بین انیماتورها رایج باشد.

پس از این ، قسمت کوتاهی از مستند درباره مرحوم ابوالحسنی پخش شد.

ابوالحسنی هنر جمعی و خلاق انیمیشن را درک کرد

“زمانی” ، مدیرکل دفتر ارزیابی و نظارت حوزه هنری ، نکاتی را در مورد این رویا بیان کرد. وی با ادای احترام به مرحوم ابوالحسنی گفت: وی ویژگی برجسته ای داشت و این ویژگی برای انیماتورهای کشور مفید است که ریسک پذیر و دردناک است. یکی دیگر از ویژگیهای مهم او این بود که او هنر “مربیگری” را می دانست. هنری که باید به صورت جمعی خلق شود. او این هنر جمع گرایی را داشت. انیمیشن هنری نیست که بتوان آن را به تنهایی انجام داد و باید به صورت جمعی انجام شود.

دکتر هادی اسماعیلی ، معاون پخش سازمان سینمایی با اشاره به تجربیات خود در زمینه انیمیشن ، گفت که ما ژنرال کمی در این زمینه داشتیم و ابوالحسنی به عنوان یک ژنرال واقعاً در حال تحول انیمیشن بود. او ادبیات کارآفرینی و مدیریت انیمیشن را تغییر داد و مهره مهمی شد. او ادامه داد که آثار خوبی که از خود به جا گذاشت در آخرت به او باز می گردد.

سپس از پرتره این هنرمند فقید با حضور خانواده مرحوم ابوالحسنی رونمایی شد.

احسان کاوه ، رئیس شورای راهبردی رویازی ، ایام سوگواری امام حسین (ع) را تسلیت گفت و به مرحوم ابوالحسنی ادای احترام کرد. اما اگر اراده آهنی وجود نداشته باشد ، چرخ نمی چرخد. بازار انیمیشن شرایط مناسبی ندارد که دانشگاه ها و مراکز اقتصادی برای کارآفرینی و بهبود این شرایط باید به آن توجه کنند. یکی از نمونه های مهم این حوزه تولید این است که چرخه انیمیشن بدون آن نمی چرخد ​​و مرحوم ابوالحسنی یکی از بهترین تهیه کنندگان آن بود.

مدیر انیمیشن گفت که گام به گام قرار است عدالت را برای سرمایه گذاری در انیمیشن در سراسر کشور تأمین کند. رویا پردازی این روند را انجام می دهد تا سرمایه گذاران و طراحان ایده بتوانند یکدیگر را بشناسند.

سینمای خانگی صنعت انیمیشن بومی را کنار گذاشته است

در ادامه این دیدار مافی و کاوه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. مافی در مورد کارهایی که در دوره های گذشته تولید و در دست تولید بود ، گفت: در حال حاضر فیلم انیمیشنی “مسافر از دایتیا” در حال تولید است که 70 درصد این روند را طی کرده است و اگر شرایط مهیا باشد در صورت اکران می توانیم. تا پایان امسال اکران شود. این فیلم با مشارکت سرمایه گذاران خراسانی ساخته شده است.

کاوه همچنین اظهار داشت که در حال حاضر ، مفهوم پیچینگ به درستی بومی سازی نشده و مربوط به ادبیات است و فرهنگ آن باید در بین طرفدارانش در کشور گسترش یابد.

او گفت که این پلتفرم می تواند کار را برای پر کردن شکاف بین سرمایه گذار و انیماتور انجام دهد. ما دوست داریم هرگونه انتقاد و پیشنهاد برای راهنمایی را بشنویم و بیان کنیم.

مافی در مورد فیلمنامه نویسی در انیمیشن که یکی از قسمتهای اصلی این حوزه است ، در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که جلسات زیادی در زمینه فیلمنامه نویسی داشتیم و این یکی از دغدغه های ما است. در سالهای اخیر فرهنگ کشور به فیلمنامه توجه کرده است اما خروجی درستی نداریم زیرا اولا از تهیه کننده بی اطلاع هستیم و ثانیا از طراح و خالق CREATOR بی اطلاع هستیم. در کشور ما هیچ نیرویی برای این موضوع آموزش ندیده است. در هر صورت ، ما فیلمنامه را در دوره های آفلاین طراحی کردیم تا آن را تقویت کنیم تا انیماتورها بتوانند ایده های خود را به فیلمنامه تبدیل کنند.

انیمیشن ، سینمای ایران ، حوزه هنری ،

مافی در پاسخ به سوال تسنیم در مورد ارتباط این رویداد با نمایش خانگی برای توزیع و نمایش فیلم ها و سریال های متحرک ، گفت که در حال حاضر 300 دقیقه سفارش قطع برنامه نمایش خانگی داریم. اما نمایش های خانگی در حال حاضر برای تولید چندان مناسب نیستند و دلیل آن نیز به وضوح نمایش محصولات خارجی بدون کمترین هزینه است.

در همین راستا کاوه به خبرنگار تسنیم نیز گفت چگونه می توان برای خودرویی که آلاینده است آداب و رسوم وضع کرد اما هیچ قانونی برای پویانمایی به عنوان یک محصول فرهنگی وجود ندارد تا در نتیجه انیمیشن های ما کنار گذاشته شوند؟ هنگامی که یک انیمیشن خارجی که باید چند صد میلیون دلار برای ورود و ورود به نمایش خانگی بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه پرداخت کند ، مدیر پلتفرم ترجیح می دهد به انیمیشن داخلی توجه نکند زیرا باید هزینه بیشتری برای آن بپردازد.

دبیر رویازی با بیان اینکه در دوره رویایی جدید 70 ثبت نام داشتیم ، گفت: امیدواریم این تعداد تا پایان شهریور به 100 پروژه برسد. پانزده استان نیز شرکت کرده اند که تعداد استان های شرکت کننده را افزایش می دهد. ما همچنین از آکادمی ادبیات می خواهیم که معادل کاربردی برای کلمه “pitching” را انتخاب کند تا بتوان مفهوم را بهتر رواج داد. همچنین برای ثبت نام در این رویداد تخفیف در نظر گرفته شده است تا علاقمندان بتوانند با سهولت بیشتری در این دوره ثبت نام کنند.

وی در پایان جریان اقتصادی انیمیشن کشور را آسیب شناسی کرد و گفت: انیمیشن مانند دیگر حوزه های سینمای گلخانه ای و نفتی منجر به رانت شده است و انیمیشن از این نظر تحت تأثیر قرار گرفته است. اما یک رویای عدالت محور مانع از افزایش سرمایه گذاری در رانت می شود. خبر خوب در پایان این است که صندوق انیمیشن در حال راه اندازی است تا بتوانیم در رویا از عملکرد آن بهره مند شویم و بتوانیم سرمایه گذاری در انیمیشن را افزایش دهیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید