دولت نمی خواهد مشکل استقلال و پرسپولیس حل شود/ AFC حسن نیت ندارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، داریوش مصطفوی در خصوص مهلت پنج روزه کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس برای حل مشکلات و خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: خیر. در شرایط فعلی فدراسیون فوتبال بیشترین همکاری را با باشگاه ها به ویژه استقلال و پرسپولیس داشته است. عزیزی خادم (رئیس فدراسیون) حتی در جلسه ای که داشتیم سفر این دو باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا را پذیرفت.

وی افزود: وظیفه کمیته های استارت آپ و استیناف این است که تمام اطلاعاتی را که فدراسیون در اختیار این باشگاه ها قرار داده است، ارائه دهند. اینجا بحث دو مورد است. یا باشگاه ها کم کار کرده اند یا کل دولت کم کار کرده است. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و زیر نظر وزیر ورزش اداره می شوند. چه سلطانی فر، چه سجادی و چه علی آبادی. همه دوست دارند وزیر شوند. این مشکل بسیار بزرگی است که بارها فدراسیون آسیا به ما گفته و ما هم اعلام کرده ایم. ما نمی خواهیم این مشکل حل شود. صادقانه می گویم؛ دولت نمی خواهد این اتفاق بیفتد.

رئیس کمیته استیناف مجوزهای حرفه ای در خصوص جزئیات مشکلات سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل گهر تاکید کرد: گل گهر جزو این برنامه نیست و کامل ترین و بی نقص ترین پرونده را داشته است.

مصطفوی با بیان اینکه نام گل گهر در کنار استقلال و پرسپولیس مطرح شده است، تصریح کرد: آنها اشتباه کرده اند.

وی با اشاره به مسائلی که پرسپولیس اخیرا در مورد سرمربی آرژانتینی حل و فصل کرد، افزود: باشگاه پرسپولیس با خواکین و کالدرون تسویه حساب کرد اما در اسناد ارسال شده است. در مقطعی انجمن نیت خوبی داشت و اینها با دوستانه حل شد. احساس من این است که انجمن امروز حسن نیت ندارد. ما به باشگاه ها هر چیزی را که در مورد آنها هشدار دادند گفتیم و آنها زحمت کشیدند. هیچ جا اتفاق نمی افتد. آجورلو و صدری چگونه می توانند 300 میلیارد بدهی مالیاتی بدهند؟

مصطفوی در گفت و گو با خبر با بیان اینکه حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا مشروط است، گفت: هنوز سه ماه نشده است. ماده 8 بند 30 بیان می کند که می توانید جریمه، تعلیق یا کارهای دیگری انجام دهید. طبق آن ماده گفتیم برای باشگاه های فولاد، پرسپولیس، استقلال، گل گهر، سپاهان و تراکتورسازی مهلت دهیم که نبض زندگی ورزشی است و در اختیار کمیته استیناف قرار گرفت. جلسات متعددی برگزار کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پنج روز دیگر مشکل استقلال و پرسپولیس حل می شود؟ وی تصریح کرد: فردا جلسه ای برگزار می کنیم. اتحادیه بیهوده نگفت. ما در اینجا دو حریف داریم. مخالفان در داخل و مخالفان در خارج. لیگ حریف ما نیست بلکه کمک ماست، اما مشکلاتی در درون ما وجود دارد و آنها اطلاعاتی را ارائه می دهند که نادرست است. فردا جلسه داریم امیدوارم با حضور اشخاص حقوقی و مالی بتوانیم انجمن را قانع کرده و هر مشکلی را حل کنیم. مالکیت مشترک و این واقعیت که باشگاه های ما مالیات سنگینی دریافت می کنند، دو موضوع اصلی است. هدف ما صدمه زدن به هواداران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید