دستور رئیس سازمان سینمایی برای بررسی موضوع سینمای زنان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی در اولین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی به دلیل برخی حواشی و مشکلات پیش آمده فعالان و کارکنان سینما دستور تشکیل «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» را صادر کردند.

رئیس سازمان سینمایی با اعلام این خبر گفت: این شورا برای حفظ حقوق عکاسان فیلم و توسعه اخلاق حرفه ای در سینمای کشور راه اندازی می شود.

معرفی اعضای شورای اخلاق حرفه ای سینما

وی اعضای «شورای اخلاق حرفه ای سینما» را به این شرح معرفی کرد: مدیرعامل خانه سینما، معاون نظارت و ارزیاب، مدیران کل حراست و حقوقی سازمان سینمایی، مشاور رئیس جمهور، مدیرعامل خانه سینما. سازمان. بنیاد سینمایی فارابی و مائده چیت ساز از اعضای دادگستری معرفی شده از سوی کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از قوه قضائیه و انسیه شاه حسینی نویسنده و کارگردان سینما هستند.

تشکیل کمیته بانوان اولین ماموریت شورای اخلاق حرفه ای

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: در اولین مأموریت «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما»، کمیته بانوان متشکل از دو فیلمساز زن، روان‌شناس، جامعه‌شناس و وکیل نسبت به بررسی مسائل و مشکلات فیلمسازان زن در سینما و حومه اقدام فوری و قاطع و نتیجه پیگیری و بررسی را به شورا گزارش دهید.

انتظار بیشتری از شورا داشته باشید مراقبت در منزل سینما

خزایی ضمن تاکید بر اهمیت پیگیری دغدغه ها و دغدغه های سینماگران زن و لزوم رعایت اخلاق حرفه ای در سطوح مختلف سینما، گفت: احقاق حقوق سینماها در حوزه های مختلف.

رئیس سازمان سینمایی گفت: مطمئناً یکی از دغدغه های جدی همکاران در خانه سینما و صنوف رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی سینماها و پیگیری حقوق این عزیزان است. در همان زمان کمیته انتظار می رود مراقبت در منزل سینما که با هدف «حفظ شأن فرهنگی و هنری دست اندرکاران سینما به منظور حفظ جایگاه حرفه ای آنان» با از سرگیری فعالیت های خود برای رفع این گونه مشکلات ایجاد شده است. در داخل اصناف و به طور کلی مشکلات خانواده سینما و اصناف بیش از پیش با عزم وارد. برای تکمیل، نماینده سازمان سینمایی به همراه اعضای این کمیته حضور خواهند داشت. در این میان به دلیل حضور فیلمسازان زن ادراک استفاده عمیق تر و محرمانه تر از چنین موضوعاتی به طور مؤثرتر.

همکاری سازمان سینمایی و کانون حقوقی و مشاوران خانواده سرویس قضایی

وی بیان کرد: سازمان سینمایی با همکاری کانون وکلای دانمارک، کارشناسان رسمی قوه قضائیه و مشاوران خانواده برای ایجاد حقوق سینمایی خانواده سینما، ظرفیتی را برای عکاسان فیلم و بزه دیدگان ایجاد کرده تا پیگیری و روند قانونی خودیاری و کمک وکلا معضدتیمشاوران و کارشناسان کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در قوه قضائیه.

خزاعی در پایان تصریح کرد: سازمان سینمایی بر سه اصل قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری، دفاع و حفظ آنها و کرامت فیلمسازان زن تاکید دارد. کار را انجام دهید خودش را می شناسد.

دیدگاهتان را بنویسید