جبلی: راه اندازی شبکه روسی زبان اولویت اصلی صدا و سیما در خارج از کشور است – اخبار رادیو و تلویزیون – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، این روزها در رسانه های خارجی خارج از کشور ، استقلال بودجه ممکن است مهمتر از هر چیزی باشد ؛ زیرا سال گذشته شاهد قطع و توقف برخی از شبکه ها به دلیل کمبود بودجه بودیم. پیمان جبلی ، معاون وزیر امور خارجه صدا و سیما تسنیم وی در مورد استقلال بودجه این معاونت گفته بود:

وی اظهار داشت: امیدوارم این روند که به عنوان نقطه عطفی در خود سازمان صدا و سیما آغاز شده بود ، با حمایت سازمان ، پارلمان و سایر نهادها ادامه یابد و به قانون تبدیل شود و در نهایت بودجه خارجی از این وضعیت ناپایدار خارج شود. حالت غیر قابل اعتماد ” این مورد در داخل و خارج از سازمان مورد توافق قرار گرفته است و این استقلال بودجه تبدیل به یک راه حل شده است ، اما باید مراحل قانونی را طی کرده و به نتیجه نهایی برسد. امیدوارم این اتفاق بیفتد ؛ “خارج از سازمان ، مجلس و جاهای دیگر دنبال کنید تا این مشکل تا سال 1400 خلاص شوید.”

یکی دیگر از رویدادهایی که در خارج از کشور مورد توجه قرار گرفته است ، تولید نمایشنامه است. اثری که این شبها بصورت اپیزودیک از شبکه الکوثر پخش می شود. و شبکه iFilm نیز در حال آماده سازی یک سری است. مانند آثاری مانند “یادآوری” و “ملوانان” که قبلاً روی آنتن رفته اند. در این بین طرح تحول در شبکه های پرستیوی و العالم در دست اجراست که برای تقویت نفوذ و نفوذ این دو شبکه تلویزیونی در دستور کار قرار دارد.

ولی این روزها اولویت اصلی رسانه ملی در خارج از کشور چیست؟ این سوالی بود که ما از پیمان جبلی ، معاون وزیر امور خارجه ، پرسیدیم و او به راه اندازی رسانه تصویری روسی یا به عبارتی شبکه روسی زبان اشاره کرد. وی به تسنیم گفت: “اولویت ما راه اندازی رسانه های تصویری روسی است که در آینده خواهیم داشت.” ما زیرساخت آن را آماده کرده ایم و فقط در حال بررسی این هستیم که مخاطبان این شبکه بیشتر به کدام قالب علاقه مند هستند؟ تئاتری ، خبری و سیاسی و …

وی پیشتر بر اهمیت و ضرورت راه اندازی شبکه های روسی و فرانسوی تأکید کرده بود و راه اندازی شبکه روسی فعالیت رادیوی روسیه ما را از ژانویه سال گذشته (1398) تغییر داده و به یک تلویزیون اینترنتی 2 ساعته روسی تبدیل شد. در دیدار با کاظم جلالی ، سفیر ایران در روسیه ، بر ضرورت راه اندازی سریع شبکه تلویزیونی روسیه نیز تأکید شد. در آن جلسه ، متحد جبلی به کمبود بودجه مورد نیاز برای راه اندازی تلویزیون روسیه و فرانسه اشاره کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید