تیزر تلویزیونی 15 ثانیه ای 5 میلیارد تومان! اکران در فتح گروه های موسیقی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



حسن توکلونیا تهیه کننده فیلم سینمایی «چند گریه می کنی 2» به کارگردانی علی توکلونیا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت اکران این کمدی در سینماها گفت: البته در فیلم ها تفاوت وجود دارد. توزیع کنندگان تازه توسعه یافته با هم کار می کنند و نوبند و بین فیلم های مستقل و فیلم هایی که خودشان پخش می کنند فرق بگذارند. برخی از روز اول اکران فیلم من صاحبان سینما سانس تبعیض قائل شدند. دیدم فیلمی که کمتر از فیلم من بفروشد شانس بیشتری در سینما دارد، چرا؟ برای آن فیلم در گروه خودشان بود.

وی با انتقاد از نبود تیزر تلویزیونی برای تبلیغ فیلمش ادامه داد: زمانی که فیلم من بازبینی شد فقط 5 میلیارد تومان اجازه پخش تیزر تلویزیونی را داشت و آن هم در صورتی که قیمت یک تیزر در زمان مناسب در شبکه یک 330 ثانیه باشد. . یک میلیون تومان است! یعنی یک تیزر 15 ثانیه ای 5 میلیارد تومان می شود! منظورم این است که آنها در واقع به من اجازه دادند یک تیزر در تلویزیون پخش کنم. در سال 95 حدود 100 تیزر تلویزیونی برای فیلم سایه های موازی داشتم و خودتان ببینید شرایط چقدر تغییر کرده است. در حالی که مخاطبان تلویزیون در آن زمان بسیار بیشتر از امروز بودند. تلویزیون به جای اینکه در این شرایط 100 تیزر ما را به 300 تیزر تبدیل کند، چنین تیزرهایی را به صورت رایگان ارائه می کند!

این تهیه کننده ادامه داد: این وضعیت در حالی است که برای برخی از فیلم های مورد حمایت نمی توان تعداد تیزرهای تلویزیونی یا بیلبوردهای شهرداری را حساب کرد. تا این حد در سینما شاهد تبعیض هستیم. من یک تهیه کننده مستقل هستم و این فیلم تمام زندگی من با 35 سال سابقه سینماست. تا به امروز هم فیلم های جنگی و هم فیلم های داستانی را در کارنامه ام داشته ام، اما با من این گونه برخورد می شود. حمایت خاصی از فیلم ما نمی شود. این را در مورد همه فیلم هایی می گویم که در تیزرهای تلویزیونی همه شرایط یکسانی دارند و پشتیبانی نمی شوند.

توکل نیا گفت: از نظر اسپانسر، شرکت هایی هستند که با توزیع کنندگان خاصی همکاری می کنند. از این منظر هیچ وقت نمی توان مختصات سینما را اصلاح کرد چرا که خیلی چیزها تبدیل به رانت شده است. من برای استفاده از برخی اجاره ها و امکانات باید به باندها بپیوندم و هرگز گانگستر نبودم.

وی تاکید کرد: “چقدر گریه می کنی؟ 2” پشتوانه قسمت اول این فیلم است که در زمان خود تبدیل به برند شده بود و به همین دلیل فروش کمتری دارد اما آنطور که باید فروش نداشته است، زیرا فروش داشته است. تبدیل به آتش نمی شود پشتیبانی شده است. عده ای می گویند چرا توکلونیا برای این فیلم بیلبورد نگذاشته است اما نمی دانند برای 20 بیلبورد در تهران باید حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه کنم! یعنی حداقل 4 میلیارد دلار فروش بلیت که اصلاً اینطور نیست. این نوع تبلیغات نیاز به اسپانسر دارد که تا به حال چنین حمایتی نداشته ایم.

این سازنده به عملکرد خوب اشاره می کند صاحبان سینما در حد نصف توزیع افزود: مقداری صاحبان سینما آنها واقعا دست کم می گیرند و مشخصا فرصتی به فیلم من نمی دهند. من نمی دانم چرا این اتفاق می افتد. یکی از اینها صاحبان سینما اجازه نمایش فیلم های ما در سینماهای تحت سلطه را نمی دهد. اکثر سینماها سه سانس برای فیلم ما دارند که دو سانس آن قبل از ساعت 13 است. 15! سه سانس واقعا برای فیلم ما کم است و این وضعیت واقعا ناعادلانه است. این ساعت ها حتی 10 نفر هم به سینما نمی روند!

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به فیلم ما کمک کند و برای نگاه منصفانه تر به فیلم ما معجزه ای رخ دهد. قطعا با این شرایط از اکران فیلم راضی نبودیم. از یک طرف وضعیت اقتصادی و آلودگی هوا به تازگی ایجاد شده است، آیا دیدن فیلم کابوس نیست که مردم خانه های خود را ترک کنند و به هر قیمتی به سینما بروند؟ می دانستیم تعطیلاتی در پیش داریم اما این شرایط اقتصادی را پیش بینی نکرده بودیم. مردم امروز نگران معیشت هستند، چطور می توانند 45 هزار تومان بلیط سینما بدهند؟

دیدگاهتان را بنویسید