به یاد حسین پناهی ؛ بازیگری با زندگی مرموز / داستان حسین پناهی دوم چه بود؟ + فیلم – اخبار صدا و سیما – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، امروز روز تولد هنرمندی است که هنوز بسیاری از او ابعاد پنهان خود را نمی دانند. با این حال ، پس از مرگ او ، برخی از همکارانش نیز متوجه شدند که “حسین پناهی” در زمینه های علمی ، ادبی ، دانش ، شعر و موسیقی چقدر تأثیرگذار و ماندگار است. او تنها به خاطر بازی در چند سریال و فیلم به ویژه تئاتر “دو اردک در مه” معروف است که بعداً به دام تله تئاتر به کارگردانی رسول نجفیان تبدیل شد. او در این نمایشنامه چنان درخشید که هنوز بسیاری او را با این کار درخشان به یاد می آورند.

با وجود انتشار بسیاری از کتاب های شعر توسط حسین پناهی پس از مرگ وی ، هنوز افرادی هستند که با جنبه های پنهان زندگی وی آشنا نیستند. حسین پناهی در واقع شخصیتی مشهور اما ناشناخته بود که با ذوق و استعداد زیرکانه خود در چندین دره درخشید. وی در 48 سالگی درگذشت ، اما آثار و برکات زیادی در زندگی خود به جای گذاشت. او اکنون در قلب ایرانیان ، به ویژه هنردوستان و هنرمندانی که قلب خود را به دست هنر سپرده اند ، رواج یافته است.

سریال ، صدا و سیما ، سینمای ایران ، تئاتر ، بازیگران سینما و تلویزیون ، فیلم ،

حسین پناهی از نظر دوربین – رکورد مرموز و مخفی یک هنرمند

وی در 27 سپتامبر 1935 در دژکوه ، شهرستان سوق در استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد و در 23 آگوست 2004 بر اثر سکته قلبی درگذشت و در قبرستان زادگاهش به خاک سپرده شد. او را می توان یکی از متفکران حوزه فرهنگ ، ادبیات و هنر دانست. شد.

سریال ، صدا و سیما ، سینمای ایران ، تئاتر ، بازیگران سینما و تلویزیون ، فیلم ،

پناهی ابتدا بازیگری را در مجموعه تلویزیونی محله بهداشت آغاز کرد. او سپس چندین نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه های خود ساخت ، که برای مدت طولانی وجود داشت. او با پخش نمایش “دو اردک در مه” در تلویزیون درخشید که در آن علاوه بر نویسندگی و کارگردانی ، همچنین بازی کرد و با پخش سایر برنامه های تلویزیونی خود ، توجه مخاطبان خود را به خود جلب کرد.

نمایش های دو اردک در اردیبهشت و یک گل و بهار به نویسندگی و کارگردانی پناهی بارها به درخواست عموم از تلویزیون پخش شد. در دهه 1960 و اوایل 1970 ، او یکی از نوآورترین نویسندگان و کارگردانان تلویزیونی بود. به دلیل هیکل کودکانه و شکننده ، شیوه خاص صحبت کردن ، سادگی و خلوص رفتار و طنز تلخ او نقش های ویژه ای را ایفا کرد. اما حسین پناهی بیشتر شاعر بود؛ و این شعر در هر لحظه از زندگی او نفوذ کرد. اولین مجموعه شعر او با نام من و نازی در سال 1997 منتشر شد. این مجموعه شعر بیش از بیست بار تجدید چاپ و به 6 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

اثری عجیب به نام “سایه تخیل”

در سال 1987 ، او برای اولین بار در فیلمی بازی کرد. او در سریال های “گرگ ها” و “رعنا” ایفای نقش کرد و فیلم “سایه تخیل” او بیش از هر چیزی مورد استقبال قرار گرفت. او حتی دیپلم افتخار بهترین بازیگر جشنواره فجر را برای این فیلم دریافت کرد. او در فیلم مهاجر و بازیگر بازی کرد. او نقش مهمی در “روز حادثه” داشت و مجموعه تلویزیونی به نام “بچه” را نوشت و کارگردانی کرد. این سریال ممنوع شد و نسخه سانسور شده آن پس از چند سال در تلویزیون نمایش داده شد.

یکی از بازی های جالب حسین پناهی به سریال «دزدان مادربزرگ» برمی گردد. صحنه های جالبی از او در فیلم “کشتی یانونی” و در نگارش فیلمنامه سریال “امام علی” و برخی دیالوگ های او به ویژه نقش معشوق امیرالمومنین (عبدالله بن خباب ) و شهادت وی توسط خوارج. سریال های “یحیی و گلابتون” و سریال “آژانس دوستی” بیش از سایر آثار دیده شد. کیانوش عیاری در «روزگار غریب» نیز ایفای نقش کرد.

سریال ، صدا و سیما ، سینمای ایران ، تئاتر ، بازیگران سینما و تلویزیون ، فیلم ،

سخنان اندیشمندانه مسعود جعفری جوزانی در مورد حسین پناهی

او در این سالها مجموعه ای از کتاب ها ، اشعار و آلبوم کلمات مانند “من سالهاست مرده ام” و کلمات آخرین اشعار خود با نام “سلام ، خداحافظ” ، “ستاره ها” و “جاده با یک دوست” را منتشر کرده است. ” مسعود جعفری جوزانی کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون یکی از صمیمی ترین دوستان حسین پناهی بود. او حسین پناهی را بیش از هر چیز «شاعر» و «عارف» می داند و می گوید همه جنبه های زندگی او تحت تأثیر روح شاعرانه او بوده است. حسین پناهی عزیز همیشه می گفت که آنها مرا بعد از مرگ من درک خواهند کرد ، نه اینکه جهان و نوشته های من را در طول زندگی من درک کنند. من فکر می کنم هنوز درک همه جنبه های شخصیت و آثار او باقی مانده است.

وی درباره حسین پناهی نیز گفت: حسین پناهی برای من بیش از هر چیز «شاعر» بود. حتی بازیگری او نیز متأثر از این نگاه و شخصیت شاعرانه بود. نمایشنامه های او همچنین فضای شاعرانه و روایی دارد. وقتی فیلمنامه «سایه تخیل» را برای او نوشتم و به او گفتم باید نقش اصلی را بازی کند ، خندید و گفت: من نه موهای بلوند دارم و نه چشم های زاغ. چگونه می خواهید از یک هلو چهارخانه در نقش اصلی فیلم بگیرید؟ او در آن نقش درخشید و با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد.

سریال ، صدا و سیما ، سینمای ایران ، تئاتر ، بازیگران سینما و تلویزیون ، فیلم ،

داستان حسین پناهی دوم چیست؟

علی اکبر سلطانعلی که در سریال مختارنامه نقش «رستم» را بازی می کند و خواننده تیتراژ ابتدایی این سریال است از اهالی روستای خیج از توابع شهرستان شاهرود و پسر عموی داوود میرباقری مدیر این اثر تاریخی است. سلسله. سلطانعلی که صدایش برای اولین بار در تیتراژ سریال مختارنامه شنیده شد ، معلم موسیقی محلی است. برخی او را حسین پناهی دوم می دانند. با همان سبک زندگی خاص ؛ قلب بیقرار ، معشوق و ذهن آگاه. اکبر سلطان علی؛ کسی که صدایش برای اولین بار در تیتراژ سریال مختارنامه شنیده شد ، این شبهه را ایجاد کرد که او یک خواننده حرفه ای و نامه ای آشنا است.

او می گوید: «حسین پناهی یکی از بهترین دوستان من بود. سالی پیش از مرگ او چندین بار یکدیگر را می دیدیم. من و او هر دو روستایی هستیم. پناهی اهل لرستان است و من اهل سمنان هستم. من فکر می کنم روحیه ما شبیه هم است. بازی خودم اینگونه است ، من نمی خواستم مثل او بازی کنم. وقتی از او می پرسیم که شما شاعری مانند حسین پناهی هستید ، تأکید می کند که من نیز شعر گفته ام ، اما کتاب شعر چاپ شده ای ندارم. برای خودم شعر نوشتم

سریال ، صدا و سیما ، سینمای ایران ، تئاتر ، بازیگران سینما و تلویزیون ، فیلم ،

حسین پناهی در نمایی از سریال امام علی (ع) و محمد بیک زاده ، تهیه کننده

فیلمنامه نویسی و بازیگری حسین پناهی در سریال امام علی (ع)

داریوش ارجمند که چند روز پیش با خبرنگار تسنیم درباره سریال امام علی (ع) صحبت کرده بود ، به دیالوگ های این سریال اشاره کرد و گفت: جالب است که امروز دیالوگ های سریال “امام علی (ع)” بخشی از ادبیات و نویسندگان مردم ؛ دیالوگ هایی که داوود میرباقری و حسین پناهی روزها و ماه ها تلاش کردند تا آن را بسازند تا نه خیلی پیچیده و فلسفی باشد و نه آنقدر ادبی و سنگین که فقط خواص به آن منتهی شود. میزان درک عمومی ، بدون نقض قداست کلمه. دیالوگ های این اثر بیشتر شبیه شعر است و بی شباهت به نثر نهج البلاغه و صنعت بلاغت در آن نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر حضور حسین پناهی در سریال امام علی (ع) بسیار مثر بود. خدا رحمت کند این بازیگر و نویسنده محقق را که واقعاً نابغه ای بی نظیر بود و همچنین انوشیروان ارجمند ، مهدی فتحی ، بهزاد فراهانی و جمشید مشایخی که همه افراد بزرگی بودند و این تیم عجیب برای آموزش ارادت خود به امام علی (ع) آمدند. ) به روش آموزش دیده فریاد زدن.

محمد بیک زاده نیز با وی صحبت کرد خبرنگار تسنیم درباره حسین پناهی توضیح می دهد: ما دو گروه هنرمند داریم. گروهی سلیقه دارند و گروهی دیگر فکر می کنند سلیقه دارند. حسین پناهی در دسته اول قرار دارد و این دسته بسیار کوچک است. رفتار آنها با جامعه ناسازگار است. حسین پناهی هم بیشتر ضد اجتماعی بود. بنابراین ، مدیریت این نوع افراد در مقابل دوربین بسیار مشکل است. بنابراین ، باید نقشی به این نوع افراد داده شود تا خودشان باشند. واقعاً غیرممکن بود که یک کارگردان از حسین پناهی نقشی را که می خواهد بخواهد. زیرا این نوع افراد نقشی را که جلوی دوربین بازی می کنند ، ایفا می کنند.

شخصیتی در سریال “امام علی (ع)” ساخته حسین پناهی

وی در مورد نقش عبدالله بن خباب و نگارش دیالوگ هایش توسط خود حسین پناهی گفت: او در فیلمنامه با داوود میرباقری بود و به ویژه او بخشی از نقش عبدالله بن خباب را خودش نوشت. وی نکات تأثیرگذار در جلسه را ارائه کرد و کارگردان (داوود میرباقری) از آن استفاده کرد. زیرا او شخصیتی فلسفی بود و خود این شخصیت را خلق کرد؛ این ویژگی ها در تاریخ خارجی وجود ندارد و توسط حسین پناهی ایجاد شده است.

بیک زاده در پاسخ به این سال که در بین بازیگران و شخصیت های سریال امام علی (ع) کدام بازی یا شخصیت را بیشتر دوست داشتید ، خاطرنشان کرد: حسین پناهی نقطه وجود مذهبی او بود و بسیار به امام علی (ع) ارادت داشت. به او علاقه زیادی به بازی مهدی فتحی و نقش عمر و عاص داشت و اغلب این بازیگر را تحسین می کرد.

اثری عجیب به نام “دو اردک در مه” / بهترین تله تئاتر تاریخ تلویزیون ایران

تهیه کننده قدیمی سینما و تلویزیون به کار عجیب و شاعرانه “دو اردک در مه” اشاره کرد و گفت: من این کار را خیلی دوست دارم و معتقدم بهترین اثر حسین پناهی است. حسین شاعری داشت که او نیز در حرکتها و محل سکونت خود بود و بیشتر این ویژگیها را می توان در نقش او مشاهده کرد. توصیه می کنم به این کار پناه ببرید و ذوق و خلاقیت این بازیگر در این کار به چشم می خورد. او نقش نویسنده ای را بازی کرد که در تخیل خود نویسنده ای بزرگ است و هنوز یک کتاب سفید و نانوشته است. به جرأت می توانم بگویم که این تله تئاتر مهمترین تله تئاتر تاریخ تلویزیون ایران است.

وی با بیان اینکه برخی ها حسین پناهی را در مجموعه های جدیدتر و قدیمی به عنوان شیوه اجرا بازی می کنند ، گفت: حسین پناهی شبیه هیچکس نیست و بیشتر شبیه خودش است. حسین یک چهره نبود بلکه یک رفتار بود و افکار خاصی داشت که کمتر تکرار می شد. اگر مواردی را در رزومه او می بینید که قابل تامل است ، او برای امرار معاش برای پول کار کرده است.

گزارش از مجتبی برزگر

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید