امامان لبیک و امامزادگان مساجد برای ترویج نهضت مواصط – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، پس از درخواست و پیگیری مکرر ائمه جماعات محله و ائمه جماعات کشور مبنی بر اقدام همه جانبه در لبیک به دستور رهبر معظم انقلاب جهت تشدید حرکت خدمات و خدمات برای مردم با محوریت مساجد ، “بیانیه لبیک” با حمایت بنیاد رهبری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

از ابتدای اسلام ، مساجد همیشه محل عبادت و بندگی ، پایگاه آموزش افراد متدین ، ​​قلب تپنده برای کمک و حمایت از نیازمندان ، مرکزی برای ارائه خدمات مختلف اجتماعی به مردم ، مرکز سیاسی و فرهنگی بوده است. تصمیم گیری ، پایگاه بسیج برای جبهه اسلامی و مرکز اجتماعات. اختلافات و دعاوی مردمی وجود داشته است.

این موضوع مهم در طول تاریخ به دلیل عوامل و جریانات مختلف و شکل گیری تمدن مدرن تغییر کرده است و به تدریج برخی افراد و جریانها رسالت و کارکردهای اصلی مساجد را فراموش کرده اند. متأسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، در قالب طرح ها ، کارکردها و مأموریت های مختلف مسجد ، از منظر محله محور تغییر کرد و به نهادهای مختلف فرهنگی واگذار شد!

در زمان شیوع ویروس ننگین کرونا ، با این حال ، نیاز به سازماندهی در اطراف مساجد ، با هدف کار مردم و برنامه ریزی محله ای برای حل مشکلات ، مشکلات و نیازهای محلات ، برای همگان آشکار شد.

در این دوره ، مساجد با محوریت امام مسجد و حمایت ارزشمند مردم ، چهره های ماندگار را به تصویر کشیدند و به عنوان یکی از پایگاه های اصلی ارائه خدمات مختلف به مردم و شبکه بهداشت و درمان کشور مطرح شدند.

اکنون ما امامان مساجد سراسر کشور ، با تأسیس سیدالشهداء (ع) و قدردانی از حسن نیت رهبر معظم انقلاب اسلامی ، به یاری حضرت حق و یاری اهل بیت آل بیت (ع) اعلام می کند که با عزم راسخ و اراده محکم ، تمام ظرفیت های مساجد و محلات برای حل مشکلات ساکنان محله ما و اوج خدمات مساجد و با رهبری میدانی حلقه های میانی و حمایت و همدلی مردم در زمینه خدمات ، ما باید وظیفه خود را در لبیک به دستور ویژه معاون حق تعالی انجام دهیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید