افشین علا در سوگ پدر نشست – اخبار ادبیات و نشر – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، افشین علا شاعر سرشناس کشور عزادار پدر شد.

وی در پیامی در صفحه تلگرام خود نوشت:

مرگ چنین خواجه ای چیز کمی نیست

مرد بزرگ سرزمین “نور” ، پدرم ابوالحسن علا (ایرج خان) ، چشم از جهان تاریک بست و به نور ملکوت پیوست. مردی با جلال جنگل ها ، افتخار کوه ها و سقوط دریای خزر. قلندر آزاده که هیچ چمدانی برای خود باقی نگذاشت مگر گوهر سخاوت و زیور فضیلت ، مدیریت و تدریس را در دبیرستان های شهر انتخاب کرد و دانش آموزانی تربیت کرد که بسیاری از آنها بدون توجه به موهبت های دنیوی از بزرگان امروز هستند. خطه بعد.

اکنون ما با جای خالی آن درخت سایه دار که دیگر وجود ندارد ، باقی مانده ایم که بر قامت آن تکیه کرده و در سایه عظمت و وقار آن استراحت کنیم.

در این لحظات سخت ، دیگر قدرت و فرصتی برای توصیف فضایل اخلاقی آن استاد وارسته و قدیمی ندارم. من فقط به طور غیر ارادی از این نوحه پایدار مولانا زمزمه می کنم ، گویی در همه اعصار در غم از دست دادن همه بزرگان بی بدیل خوانده شده است:

نی برای پریدن به باد وجود نداشت
این آب نبود که باعث سردی او شد

شانه او نبود که موهایش را شکست
این او نبود که زمینش را فشرد

در این خاک گنجینه ای طلایی وجود داشت
کسی که دو جهان را فضا می داند …

اگرچه در این روزهای تلخ به حضور گرم و آرامش بخش اقوام ، دوستان و آشنایان نیاز داریم ، اما لازم است از هریک از بزرگان شهر نور ، تهران و دیگر شهرها به دلیل شیوع بی سابقه ویروس کرونا و حفاظت از آنها درخواست کنم. سلامتی خود و سایر عزیزان از آداب تدفین و مراسم در منزل خودداری کنید و با خواندن آیات قرآن و دعای شادی و مغفرت روح آن پیرمرد پیر از دور ما را دلداری دهید.

افشین علا ، 5 سپتامبر 1400

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید