ارز ترجیحی حذف نشده است و در حال تخصیص است



بهادری جهرمی تاکید کرد: ارز ترجیحی حذف نشده و در حال تخصیص است و تولیدکنندگان و مراکز دریافت ارز مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز سه شنبه در اولین نشست خبری خود در سال جدید با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: به دولت و مردم دادند. نگاه رهبر انقلاب به دولت امیدبخش بود و بیانات ایشان مثل همیشه زمینه ساز حل مشکلات کشور خواهد بود.

وی افزود: دولت بلافاصله پس از بیانات مقام معظم رهبری، تدابیری را برای تدوین و تصویب ضوابط حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالزا در کشاورزی و منابع طبیعی و تهیه بسته جامع در دستور کار قرار داد. توسعه و اشتغال به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صمت. دو اقدام کلیدی در حمایت از تولید افراد دانش بنیان وجود داشت.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه جلسات دولت در نوروز نیز برگزار شد، تصریح کرد: به جز جلسه دولت در شب تحویل سال که لغو شد، سایر جلسات دولت به طور مرتب برگزار شد و شاهد بازدید و بازدید وزرا بودیم. در ایام نوروز.” تنظیم بازار به طور منظم و مستمر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مدت سفری به استان خراسان رضوی انجام شد. یکی از افتتاحیه ها، بهره برداری از کارخانه در مجتمع شهید سلیمانی با استفاده از 100 درصد تجهیزات خانگی و بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت شرکت دانشبانیان در منطقه عقب مانده سرخس، ایجاد ارزش افزوده در گوگرد و این محصول است. توسعه یافته.

ثبت نام بیش از 60 میلیون نفر شب اقامت در سفرهای نوروزی

سخنگوی دولت گفت: با برخورد مناسب با بحران کرونا، شاهد افزایش سفرهای نوروزی هستیم. وی در خصوص تعداد سفرهای نوروزی نیز گفت: بیش از 50 میلیون نفر در اقامت شبانه ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

بهادری جهرمی ادامه داد: بیش از 52 میلیون تردد خودرو با 41 درصد افزایش و در حوزه راه آهن یک میلیون و 283 هزار نفر یعنی رشد 47 درصدی در ایام نوروز داشتیم. ترافیک هوایی نیز ۴۱ درصد رشد داشت و با وجود رشد سفر، شاهد کاهش ۲۶ درصدی تصادفات رانندگی بودیم.

وی با بیان اینکه در 5 روز ابتدایی سال منطبق بر مجموع بازدیدهای گردشگران از 1400 بازدید انجام شد، گفت: برای اولین بار شهر تهران در بین 10 شهر گردشگری حاصل برنامه ریزی قرار گرفت.

سند جامع راهبردی صنعت هسته ای 10 آوریل رونمایی می شود

سخنگوی دولت با اشاره به در پیش بودن روز ملی انرژی اتمی گفت: 30 فروردین ماه در مراسمی به همت سازمان انرژی اتمی و با حضور رئیس جمهور سند جامع راهبردی توسعه انرژی هسته ای کشور ارائه می شود. رونمایی شد.”

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت برای تحقق شعار امسال و آگاهی از رشد کسب و کارهای دانش بنیان گفت: کمیته ای با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد تا برای تحقق اهداف امسال برنامه ریزی و اقدام کند. شعار.” ابتکارات لازم در تحقق و رشد شرکت های دانش بنیان انجام شده و سه محور بومی سازی و بازاریابی برای شرکت های دانش بنیان، تعریف و اجرای طرح های ویژه مبتنی بر راهکارهای دانش بنیان و توسعه زیست محیطی در دست برنامه ریزی و اقدام است. موسسات تحقیقاتی دولتی مورد توجه این ستاد می باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در این زمینه گفت: کسب و کارهای دانش بنیان بخشی از بخش خصوصی هستند. دولت رسالت خود را حمایت و راهنمایی در این زمینه می داند. اگر شرکت های دانش بنیان را به دولت ببریم خلاف اهداف است.

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که از 800 هزار واحدی که وزارت راه در حال ساخت اعلام کرده چه تعداد مربوط به بقیه واحدهای مسکن مهر و ملی است؟ وی گفت: علاوه بر 800 هزار واحد در دست ساخت، به یک میلیون و 100 هزار خانه زمین واگذار شده و ثبت نام بیش از 5 میلیون نفر بوده است. متأسفانه پروژه ها از سال 94 با پیشرفت اندکی (10 درصد) شروع شده که به نوعی رها شده است. با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن با تسهیلات مناسب همراه بود، استقبال بیشتری از این طرح صورت گرفت و در نهایت تمامی این موارد در قالب این طرح پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص نحوه برخورد دولت با بحران آب گفت: تنش های ناشی از کم آبی معضلی جدی است که سال هاست با آن مواجه هستیم و دولت در تهیه سند تحول 1401، بخش 1401 را بحران مدیریت آب دانسته است. و بودجه. . طرح ها در زمینه های مختلف توضیح داده شده است. اصلاح الگوی مصرف در صنعت و سایر ابعاد مدیریت آب از دیگر برنامه هاست.

بهادری جهرمی افزود: دولت و به ویژه وزارت نیرو در حوزه های مختلف از اصلاح الگوی مصرف خانگی و صنعتی تا سایر ابعاد مدیریت آب برنامه جدی دارد.

وی از احداث 32 تصفیه خانه و آبگیری چندین سد از جمله برنامه های وزارت نیرو برای مقابله با بحران آب خبر داد.

سخنگوی دولت با اشاره به درخواست نماینده ولی فقیه خراسان رضوی از رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت معیشتی مهاجران افغانستانی گفت: افغانستان بیش از 40 سال است که درگیر جنگ بوده و آوارگی نتیجه این جنگ هاست. . که نتیجه مداخله خارجی است.

بهادری جهرمی افزود: ایران به عنوان همسایه میزبان برخی از مهاجران است و در شهرهای مهاجرپذیر رتبه اول را دارد و این افراد طبق گفته مقامات بین المللی در شهرهای دارای ایرانی مانند ایرانی ها زندگی می کنند.

وی ادامه داد: حمایت مقامات بین المللی از این شهروندان صفر است، در عین حال دولت تلاش های بین المللی را به تعویق نینداخته و اقدامات متعددی در این سال ها انجام شده است، ایران از ثبات افغانستان استقبال می کند اما تا زمانی که این عزیزان باشند. مهمانان ما، حمایت ادامه خواهد داشت.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: ایران همواره میزبان خوبی با چشم انداز حسن همجواری بوده است و رئیس جمهور نیز دستور تشکیل «سازمان ملی مهاجرین» را به وزارت کشور داده است.

دولت از کرامت شهروندان خود به ویژه زنان غافل نخواهد شد

دبیر هیأت دولت در خصوص حواشی ایجاد شده در دیدار ایران و لبنان در ورزشگاه مشهد و دستور رئیس جمهور برای برخورد با مقصران و متخلفان گفت: در خصوص حادثه مشهد مسئولان فدراسیون یا هیئت ورزش استانی یا محلی کاستی هایی داشتند. در برنامه ریزی و برگزاری مسابقه که رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد گزارش جامعی از اتهامات ارائه کند. زیرا حکومت از کرامت شهروندان به ویژه زنان غافل نخواهد شد و یقیناً به بی عدالتی ها رسیدگی خواهد کرد.

ارز ترجیحی حذف نشده است و در حال تخصیص است

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف ارز ترجیحی در بودجه 1401 و راهکارهای دولت برای جلوگیری از مشکلات مردم گفت: ارز ترجیحی حذف نشده و در حال تخصیص است و تولیدکنندگان و مراکز مشکلی نخواهند داشت. .

وی ادامه داد: پس از اتمام منابع قانون 1500، دولت از مجلس درخواست کرد که یا منابع را افزایش دهد یا تعیین تکلیف کند. در بودجه 1401 در لایحه تکلیفی پیش بینی نشده بود و مدیریت این موضوع بر عهده دولت گذاشته شد.

بهادری جهرمی افزود: نظام تخصیص منابع یارانه ای در ابهام است نه منابع توزیع. دولت پس از طراحی جاده و توزیع مجدد منابع به مردم اطلاع رسانی می کند و سپس اجرا می شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به سوال دیگری به دلیل نگرانی از تصویب بودجه در پایان سال و اختلاف نظر در بررسی لایحه بودجه از سوی مجلس و دولت گفت: کار در کمیسیون های تخصصی دولت و وزارتخانه های ذیربط معرفی شد تا به این ترتیب کار را انجام دهند. ما نباید این تفاوت را ببینیم.

منابع یارانه ای تامین دارو افزایش یافته است

سخنگوی دولت تصریح کرد: از نظر ارزی دارو نه تنها منابع بازپرداختی کاهش یافت، بلکه در بودجه سال 1401 از 2 به 3 میلیارد افزایش یافت و برای بیماران خاص نیز منابع ویژه ای در نظر گرفته شده است. روش جایگزین پیشنهادی در نظر گرفته شده در سند تحول و بودجه این است که منابع به دست مصرف کننده و سازمان های بیمه گر برود بنابراین برای مصرف کننده تفاوتی ایجاد نمی کند و به سادگی نحوه توزیع این یارانه را تغییر می دهد. البته هنوز قوانین نهایی مشخص نشده است. هرگونه اقدام مرتبط با مردم قبل از اقدام اطلاع رسانی خواهد شد.

دولت حفظ سلامت مردم را اولویت اول خود می داند

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: ستاد مبارزه با کرونا ممنوعیت حضور در مدارس و دانشگاه ها را ندارد و دولت سیزدهم حفظ سلامت جامعه را اولویت اول خود می داند و قصد آسیب رساندن به آموزش و پرورش را دارد. انجام ندهید. اگر ستاد کرونا ممنوعیتی نداشته باشد، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز ممنوع است.

وی افزود: از آنجایی که سفرهای نوروزی با مدیریت جالب بود، بازگشایی دانشگاه ها و مدارس با موارد و مدیریت آن جالب خواهد بود.

سخنگوی دولت در خصوص تلاش مطلق برای کاهش فقر نسبی در کشور گفت: فقر مطلق و خط فقر دو مفهوم مجزا هستند، البته قبلا برنامه های دولت را در سه سطح مختلف تشریح کرده ام. وعده رفع خط فقر مطلق از دیروز و امروز برداشته نشد و دولت قبل تا پایان سال گذشته باید متوجه می شد که هنوز ناتمام و روی زمین مانده است. با همکاری خوب مقامات دولتی و سازمان های حمایتی از جمله بخش خصوصی، شناسایی افراد به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و به محض شناسایی به آنها رسیدگی خواهد شد. سه سطح اعلام شده به صورت موازی دنبال خواهد شد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در دموکراسی شروع هر گونه توسعه و عمران، صنعتی و معدنی مشروط به اخذ مجوزهای قانونی لازم از جمله مجوزهای زیست محیطی است و توسعه عمرانی شاخه ای از انطباق زیست محیطی است. تصمیم ساخت پتروشیمی میانکاله متعلق به هیات وزیران دولت سابق در اسفند 98 است.

وی گفت: از مردم بخاطر حساسیتشان تشکر می کنم. اجرای این طرح مشروط به اخذ مجوزهای زیست محیطی است.

سخنگوی دولت در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی گفت: من چنین خبری نشنیده ام و این اقدام در دستور کار دولت نیست.

تحریم ها علیه ایران در جریان مذاکرات نشان دهنده عدم صداقت طرف مقابل است

بهادری جهرمی در خصوص تحریم های آمریکا و پیشنهاد حذف نام سپاه از لیست تحریم ها و تاثیر آن بر روند مذاکرات گفت: تحریم ها نیازی به توضیح در جریان مذاکرات ندارد و نشان دهنده عدم صداقت طرف مقابل است و همچنین نشان دهنده عدم جدیت در پیشبرد مذاکرات

وی در خصوص عدم افزایش یارانه ها و برنامه دولت برای افزایش این میزان و راهکار دولت برای افزایش ارزش پول ملی گفت: دولت برنامه های ویژه ای را برای اصلاح نظام پرداخت یارانه ها تدوین کرده و باید در این راستا حرکت کند. اصلاح پرداخت به منظور حفظ قدرت خرید خود در این مسیر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید