آخرین جزئیات پروژه های عمرانی و جاده گچساران از زبان معاون عمرانی استانداری


کیامرث حاجی زاده در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی گچساران در گفت وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: هفته بسیج بر همه خدمتگزاران مردم چه در دفاع از مرزهای ایران اسلامی و چه در دفاع از ناموس اسلامی مبارک باد. عزت را به بسیجیان و ملت ایران تبریک می گوییم.

وی گفت: وی به همراه 15 مدیر کل و نمایندگان مروم گچساران و باشت و فرماندار این شهرستان سفری یک روزه به شهرستان گچساران داشت.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بازدید از پروژه های زیرساختی راه و آبرسانی انجام شد، محور بستان کوپن ترانزیتی به فارس و خوزستان است که بیش از 4 هزار میلیارد ریال اعتبار دارد و با پیگیری های زیادی همراه است. -ups in It در دو سال گذشته تامین مالی شده و فعال است.

حاجی زاده تصریح کرد: محور شلال دان یکی دیگر از پروژه های در دست اجرا است که با پیگیری های مستمر 4 کیلومتر اول آن آسفالت و تردد شده و در حال حاضر یک و نیم کیلومتر از گردنه شلال دان که بخشی است. از برنامه های این پروژه با پیگیری های انجام شده در خط پروژه قرار گرفته و فعال است و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر یکی از پروژه های بزرگ و تاثیرگذار گچساران است که فاز اول آن زودتر به اتمام رسیده و به بهره برداری رسیده است اما متاسفانه به دلیل بی توجهی، جانمایی ایستگاه پمپاژ آن تقریبا 12 عدد از پمپ های آن آسیب دیده و در تامین آب مشکل دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مجتمع فاز یک و دو این پروژه علاوه بر 6 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبرسانی می شود که حدود 50 میلیارد ریال برای راه اندازی پمپ ها اختصاص یافت. که با توجه به بالابرهای آب منطقه ای به زودی حدود 8 پمپ وارد مدار می شود و با رفع این مشکلات 4 پمپ اضافی نیز با اعتبارات خود آب منطقه ای راه اندازی می شود.

حاجی زاده تصریح کرد: جاده کمربندی در حال حاضر به خوبی کار می کند، این پروژه سال هاست مشکلاتی داشته و حدوداً وجود داشته است. یک کیلومتر باقی مانده که در حال حاضر به پیمانکار پروژه واگذار شده و فعال است. این زیرگذر و پل های آن شروع شده و امروز 50 میلیارد ریال به اعتبار اضافه کردیم.

وی افزود: رینگ دوم از محل اعتبارات نفتی پیگیری شد و علاوه بر 250 میلیارد ریال اعتبار آن مصوب شد که مطالعات آن توسط راه و شهرسازی انجام شد و برای شروع این پروژه پیمانکار تعیین می کنند. .

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جاده گچساران به باباکلان نیز فعال است و فاز بعدی آن از انتهای جاده تصویب شده و به زودی به مناقصه می رود و پیمانکار اول نیز در محدوده 5 کیلومتری تعهد خود را قول داده است. ، که زیرساخت ها ساخته خواهد شد. تا دهه فجر انجام شده است، آسفالت آن به بهره برداری می رسد.

حاجی زاده افزود: از دیگر پروژه های گچساران از جمله پالایشگاه و دو پروژه اهدایی نفت بازدید شد. مجموعه بزرگ فرهنگی این شهرستان در سال گذشته 100 میلیارد ریال اعتبار داشت که تنها 15 میلیارد آن تخصیص یافت و امسال نیز 230 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت. یک پردیس هنری بزرگ به این پروژه اختصاص داده شده است.

وی گفت: 30 میلیارد ریال به استخر بانوان اختصاص یافت.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بازدید از بیمارستان شهید رجایی مشکلات آن بررسی شد با وجود اینکه این مرکز درمانی 50 سال از ساخت آن می گذرد اما دو مشکل اساسی در آن وجود داشت و شهرداری گچساران نیز در این زمینه اقدام کرده است. اطلاعیه های لازم داده شد. در حال حاضر مشکل فاضلاب این بیمارستان حل شده و فقط بحث ایمنی آن نیاز به پیگیری دارد.

حاجی زاده افزود: بیمارستان نرگسی در این شهرستان راه اندازی شد که در حال حاضر بخش هایی از آن فعال است.

وی بیان کرد: جاده گچساران گناوه ادامه راه سراسری پاتاوه به گچساران گناوه است که ما نیز از آن بازدید می کنیم و این پروژه مهم و ملی مشمول ماده 23 است و اعتبارات آن از نفت تخصیص یافته و فعال است.

انتهای پیام/82033




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید