4767 ربع سکه در بورس کالا با چه قیمتی فروخته شد؟



در اولین روز از آغاز فاز دوم عرضه ربع سکه بهار آزادی در بورس، 4767 قطعه ربع سکه بهار آزادی با قیمت 7 میلیون و 920 هزار تومان فروخته شد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی اعلام کرد از امروز سه شنبه چهارم بهمن ماه 450 هزار ربع سکه طلای بهار آزادی به مدت 10 روز کاری از طریق بورس کالای ایران عرضه می شود.

تحویل ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به صورت گواهی سپرده مستمر خواهد بود و فرآیند کشف قیمت جدید در تحویل مربوطه نیز به صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت های متفاوت است. .

با توجه به شرایط تحویل ربع سکه طلا در بورس کالا، کلیه افراد حقیقی بالای 18 سال با کد ملی می توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری پس از خرید سکه در بورس کالا به خزانه بانک رفاه مراجعه و با ارائه مدارک مربوط به بورس نسبت به دریافت فیزیکی معادل سکه های خریداری شده اقدام کنند.

بانک مرکزی همچنین در نامه ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد: در قیمت مکشوفه گواهی سپرده سکه طلای خزانه رباح بهار آزادی در بانک رفاه، مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است. بنابراین هیچ مبلغ دیگری به عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان دریافت نخواهد شد.

عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا توسط بانک مرکزی با همکاری بورس کالای ایران برای رفع حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیرواقعی انجام می شود. لازم به ذکر است در مرحله اول در سه روز حدود 50 هزار قطعه سکه ربع بهار آزادی به قیمت های کشف شده در مرحله ثبت سفارش به روش حراج تک قیمت معامله شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید