۷ غذایی که عمر شما را طولانی می کند


آیا می دانید مناطق آبی چیست؟ مردم این مناطق معمولا بیشتر از سایر نقاط جهان عمر می کنند و کمتر از بیماری های قلبی، سرطان، دیابت و چاقی رنج می برند. همچنین بسیاری از مردم ساکن در این مناطق بیش از 100 سال عمر می کنند. دن بوتنر، محقق نشنال جئوگرافیک، سعی کرد راز این طول عمر را کشف کند و رژیمی به نام رژیم غذایی منطقه آبی را پیشنهاد کرد. در این مطلب به معرفی ۷ ماده غذایی می پردازیم که در این رژیم جایگاه ویژه ای دارند.

1. لوبیا

حبوبات سرشار از فیبر و پروتئین هستند و برای سلامت قلب مفید هستند. این فواید باعث شده حبوبات جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی منطقه آبی داشته باشند. این ماده غذایی که منبع غنی از کربوهیدرات های پیچیده است، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی نیز دارد.

سعی کنید هر روز نصف فنجان حبوبات بخورید. به عنوان مثال می توانید حبوبات را در انواع سالاد، خورش یا سوپ قرار دهید. فرقی نمی کند لوبیا چیتی دوست داشته باشید یا لوبیا چشم بلبلی، زیرا همه حبوبات مفید هستند.

2. سبزیجات با برگ تیره

این سبزیجات مغذی سرشار از ویتامین C و ویتامین A هستند. ترکیبی در این ویتامین ها وجود دارد که از تخریب سلول ها جلوگیری می کند. برخی از این سبزیجات عبارتند از:

3. مغزهای خوراکی

مغزها مانند گردو سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی هستند. علاوه بر این، محتوای چربی غیراشباع بالایی دارند که برای سلامت قلب مفید است.

طبق مطالعات، مصرف این مغزها می تواند کلسترول را کاهش دهد. کاهش کلسترول در پیشگیری از بیماری قلبی نقش دارد.

آجیل ها هم فیبر زیادی دارند، مثلا 30 گرم بادام حاوی 3.5 گرم فیبر است.

4. روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان های مختلف و ترکیباتی مانند اولئوروپئین است که با التهاب مبارزه می کند. طبق تحقیقات، روغن زیتون در بهبود سلامت قلب نیز مفید است زیرا کلسترول و فشار خون را تنظیم می کند و آن را در سطح لازم برای سلامت نگه می دارد. برخی همچنین ادعا کرده اند که روغن زیتون می تواند تا حدی از آلزایمر و دیابت جلوگیری کند.

می توانید از این روغن برای پخت و پز استفاده کنید یا آن را روی سالاد بریزید. البته روغن زیتون انواع مختلفی دارد. بهتر است هنگام خرید روغن زیتون فرابکر را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که روغن زیتون به نور و حرارت حساس است، بنابراین آن را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. برای مثال کابینتی که نزدیک اجاق گاز نباشد برای نگهداری روغن زیتون مناسب است.

5. تکه های جو دوسر

مردم حوضه های آبخیز طرفداران بزرگ بلغور جو دوسر هستند، به خصوص انواع کمتر فرآوری شده.

یکی از خواص معروف جو دو سر کاهش کلسترول است، اما این ماده غذایی خواص دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به:

یک کاسه بلغور جو دوسر یک صبحانه سیر کننده محسوب می شود که علاوه بر فیبر زیاد حاوی پروتئین گیاهی نیز می باشد. یک وعده غذایی با 1/4 فنجان جو دوسر حاوی 7 گرم پروتئین گیاهی است.

6. زغال اخته

میوه های تازه میان وعده هایی برای مردم آب است. اگر عادات غذایی خود را اصلاح کنیم، هر میوه ای به اندازه یک دسر برایمان خوشمزه خواهد بود. در میان میوه ها، زغال اخته گزینه ای عالی برای افزودن به رژیم غذایی شماست.

بر اساس برخی مطالعات، زغال اخته برای تقویت مغز به خصوص با افزایش سن مفید است. یکی دیگر از خواص این میوه جلوگیری از بیماری های قلبی با تنظیم فشار خون است.

7. خلق و خوی

یکی از غلات کاملی که در بین مردم مناطق آبی رایج است شیره است. طبق تحقیقات، جو کلسترول را کاهش می دهد و حاوی آمینو اسیدهایی است که بدن برای ساخت پروتئین از آنها استفاده می کند.

می توانید با جو سوپ درست کنید یا حتی در وعده صبحانه میل کنید. به گفته محققان، مصرف جو هضم غذا را نیز بهبود می بخشد.

آخرین کلمه

افرادی که در توده های آبی زندگی می کنند از زندگی طولانی تر و سالم تری برخوردار هستند. رژیم غذایی و تغذیه این افراد بدون شک نقش بسزایی در دستیابی به طول عمر و سلامتی دارد. بنابراین می توانید از غذاهای محبوب در بین این افراد نیز برای تقویت بدن و سلامتی خود استفاده کنید.

شما بگو

به نظر شما آیا واقعاً مصرف مواد غذایی وارداتی بر سلامت ما تأثیر دارد؟ کدامیک در رژیم غذایی شما جایگاهی دارند؟ آیا غذای دیگری می شناسید که فکر می کنید همین تاثیر را دارد؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید. همچنین می توانید این مطلب را از طریق شبکه های اجتماعی با دوستان و عزیزان خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز از راز زندگی مردمان مناطق آبی مطلع شوند.


نحوه خرید - مجموعه صدا با اعتماد به نفس و خجالتی

یاد بگیرید چگونه اعتماد به نفس به دست آورید و کمرویی را کنار بگذارید تا از موفقیت جدید خود لذت ببرید


هشدار! این مقاله فقط جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید