گزارش سازمان سینمایی از پیگیری سینماگران دستگیر شده – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی مدیرکل دفتر پخش و اکران فیلم سازمان سینمایی در راستای رسیدگی و پیگیری مشکلات فیلمبرداران دستگیر شدند شیده در پی ناآرامی های اخیر گفت: کمیته مشترک سازمان سینمایی، قوه قضائیه و خانه سینما که از مدت ها قبل برای پیگیری مشکلات اهالی سینما در محل سازمان سینمایی تشکیل شده بود، در چندین مورد ملاقات با مراجع و نهادهای ذیربط در خصوص پرونده اهالی سینما که گویی دو ماه اخیر به دلیل برخی فعالیت ها و سمت ها می بینم با مشکلات حقوقی مواجه شده اند، تصمیمات جدیدی گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس این جلسات تعدادی از پرونده های مربوط به این سینماگران رسیدگی و تصمیم گیری با سرعت بیشتری اتخاذ شد که از این میان برخی پرونده ها منجر به اخذ تعهد و برخی دیگر به صدور قرار وثیقه و آزادی بازداشت شدگان منجر شد.

سهرابی ادامه داد: در روزهای اخیر موضوع دستگیری سینماگران و همچنین اعطای جوایز به پرونده تعدادی از فعالان این عرصه کلاس ها با پیگیری های مستمر سازمان سینمایی، کمیته قضایی متشکل از نمایندگانی از دادسرا، خانه سینما و سازمان سینمایی با همکاری مسئولان مربوطه و در مواردی که فرصت مساعدت وجود داشت، رسیدگی شد. و سرافرازی حداکثر همکاری انجام شد.

وی بیان کرد: کمیته حقوقی سازمان سینمایی برای رفع مشکلات و مسائل پیش آمده برای اهالی سینما به تلاش خود ادامه می دهد تا به یاری خداوند هر چه زودتر مشکلات سینماها برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید