چگونه یک پرواز خوب داشته باشیم؟


به طور کلی سفر هوایی کمتر خسته کننده است، اما با توجه به محدودیت هایی که در سفرهای هوایی داریم، می تواند بیشتر خسته کننده باشد. به خصوص زمانی که سفر طولانی است و می خواهیم چندین ساعت متوالی را در هواپیما بگذرانیم، بهتر است برای یک سفر راحت با تدابیر مختلف آشنا باشیم. در این صورت احتمال خستگی بسیار کاهش می یابد و از سفر لذت خواهیم برد. البته به یاد داشته باشید که برای داشتن یک سفر خوش، قبل از خرید بلیط هواپیما، بهتر است چمدان خود را ببندید و آماده سفر باشید. پس از سوار شدن به هواپیما نیز باید نکاتی را رعایت کنید تا سفر دلپذیرتر و راحت تری داشته باشید. در ادامه این موارد را با هم بررسی می کنیم.

صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید

معمولاً بعد از خرید بلیط سفر، این شما هستید که تصمیم می گیرید روی صندلی های وسط یا کنار پنجره بنشینید. اما توصیه بهتر این است که صندلی های کنار پنجره را انتخاب کنید. برای توضیح بیشتر باید گفت که با انتخاب این صندلی ها می توانید به راحتی استراحت کنید و در صورت نیاز به خواب سر خود را به دیوارهای پنجره تکیه دهید. اما اگر صندلی های وسط را برای نشستن انتخاب کنید، محدودیت های بیشتری دارید. علاوه بر این، صندلی کنار پنجره به معنای لذت بردن از تصاویر آسمان و دیدن بهتر ابرها و آسمان از زاویه نزدیک است.

کمی راه برو

اگر مسیر پرواز طولانی است، پیشنهاد می شود پس از بلند شدن هواپیما و با اجازه مهمانداران، کمی در راهرو قدم بزنید. اگرچه این کار کوچک و کوتاه است اما به شما کمک می کند خون رسانی لازم به پاها را تامین کنید. اگر مسیر پرواز طولانی است، می توانید از جوراب های واریس نیز برای جلوگیری از تجمع خون در قسمت های پایین پا و جلوگیری از تورم و اختلالات گردش خون استفاده کنید.

یک بالش گردن بیاورید

با استفاده از بالش گردن می توانید خواب راحت تری را تجربه کنید. با این بالش فرقی نمی کند روی کدام صندلی بنشینید، می توانید با خیال راحت به بالش تکیه داده و استراحت کنید.

لباس راحت بپوشید

به یاد داشته باشید که مسیر سفر بخش مهمی از کل سفر است و شما نیز باید از این مسیر لذت ببرید. با انتخاب و پوشیدن لباس هایی که احساس راحتی بیشتری می کنید، سفر راحت تر می شود. به همین دلیل بهتر است از پوشیدن مانتوهایی با آستین و مدل های تنگ، شلوار جین تنگ یا لباس های حجیم خودداری کنید. آستین ها باید کمی گشاد باشند تا بتوانید به راحتی دست خود را حرکت دهید. در عین حال اگر در فصل زمستان قصد سفر دارید، به جای پوشیدن کت بزرگ و حجیم، باید چند لایه لباس بپوشید. در این صورت علاوه بر گرم شدن بدن، در طول مسیر احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

وسایل شخصی راحت به همراه داشته باشید

اگرچه خرید بلیط هواپیما به معنای یک سفر کاملا راحت نیست و نمی توانید تمام وسایل راحتی شخصی را با خود ببرید. اما حتما وسایل شخصی و اورژانسی به همراه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر عادت دارید هنگام خواب از چشم بند و ماسک چشم استفاده کنید، مطمئن شوید که آنها را در کیف دستی خود داشته باشید. اگر دست و صورت تان بیش از حد معمول خشک شد، باید یک کرم مرطوب کننده و آبرسان نیز در کیف خود نگه دارید تا در طول سفر به دلیل خشکی دست و صورت احساس بدی نداشته باشید. همراه داشتن یک جفت هدفون بزرگ برای جلوگیری از صدای هواپیما و سایر لوازم شخصی کوچک نیز به تجربه بهتر سفر هوایی کمک می کند.

آجیل بخورید، اما زیاده روی نکنید!

یکی از جذابیت های سفر این است که می توانیم در طول مسیر از غذاهای لذیذ لذت ببریم و همچنین می توانید در طول پرواز مقداری آجیل با خود ببرید و از خوردن آن لذت ببرید. اما بهتر است زیاده روی نکنید. فراموش نکنید که پرخوری در هوا چندان خوشایند نیست و هضم غذا را سخت تر از حد معمول می کند. همچنین ممکن است دچار مشکلاتی مانند نفخ و ناراحتی های گوارشی شوید. به همین دلیل بهتر است غذا، تنقلات و تنقلات را هدر ندهید.

یک بطری آب با خود حمل کنید

وقتی در فرودگاه یا در راه هواپیما هستید، مطمئن شوید که یک بطری آب برای استفاده در صورت نیاز دارید. البته در طول پرواز نیازی به نوشیدن آب زیاد نیست، اما یادتان باشد کم آبی هم چیز خوبی نیست. به همین دلیل در طول پرواز مقداری آب بنوشید تا از بدن در برابر عوارض کم آبی محافظت کنید.

پرواز صبح بهتر است

بله، اگرچه خرید بلیط هواپیما در هر زمانی از روز امکان پذیر است، اما پیشنهاد بهتر این است که ابتدای صبح را برای سفر هوایی انتخاب کنید، زمانی که سرحال تر از روز باشید و آسمان در شرایط مطلوب تری قرار دارد. به عبارتی بیشتر اوقات در ساعات بعدازظهر و عصر شرایط جوی نامساعدی وجود دارد و در صبح آسمان آرام‌تر است. پس برای یک سفر راحت و بدون استرس، صبح ها پرواز کنید.

این احتمال وجود دارد که با نزدیک شدن به عصر و گرم شدن زمین، هواپیماها با مشکلات بیشتری مواجه شوند. از سوی دیگر احتمال وقوع طوفان و رعد و برق در بعدازظهر بیشتر است. توصیه می کنیم برای پرواز راحت تر، بلیط صبحگاهی تهیه کنید.

نرمش کن!

البته نمی خواهید در راهرو پرواز شروع به دویدن یا ورزش های سنگین کنید. تنها توصیه مهم این است که به پاهای خود کمی انعطاف دهید تا از خستگی آنها جلوگیری کنید. پروازهای طولانی جریان خون را مختل می کند و نشستن مداوم روی صندلی باعث افزایش آن می شود. برای جلوگیری از این مشکل کافی است پایه های صندلی را کمی نرم کنید. در این صورت علاوه بر کاهش خستگی پاها، خون رسانی بهتری نیز خواهد داشت.

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با شرکت مهمان و اینکه وبسایت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید