پیام هشدار حماس به اشغالگران در خصوص مسجد الاقصی



روزنامه العربی الجدید فاش کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خصوص مسجد الاقصی پیام‌های هشداردهنده‌ای را به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از برخی منابع مصری نوشت: جنبش حماس نسبت به آزادی یهودیان تندرو برای حمله به مسجد الاقصی و نقض حریم اماکن مقدس اسلامی هشدار داده و تاکید کرده است که این جنبش همچنان به معادله پایبند است. اورشلیم و غزه

در همین راستا، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به درخواست دولت آمریکا، مذاکرات درباره طرح شهرک سازی در منطقه «E1» را به تعویق انداخت. این یکی از بزرگترین پروژه های شهرک مصوب سال 1378 و مساحت آن حدود 12 هزار دونوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، هدف از اجرای این طرح، اتصال بیت المقدس با تعدادی از شهرک های اسرائیلی از طریق مصادره اراضی فلسطینیان و ساخت شهرک های جدید در محدوده بین قدس شرقی و شهر معالیه ادومیم است. اجرای این طرح می تواند منجر به افزایش انزوای بیت المقدس شرقی و جدایی آن از سایر مناطق کرانه باختری شود و زنجیره ای مستمر از شهرک های غیرقانونی را از شرق بیت المقدس تا مرزهای اردن ایجاد کند. چنین طرحی ارتباط جغرافیایی شمال و جنوب کرانه باختری را قطع خواهد کرد و در نتیجه امکان تشکیل کشور فلسطین غیرممکن خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید