معرفی Order of the Owls – سازمانی شوم که در گاتهام ریشه دوانده است


بتمن مجموعه بزرگ و معروفی از شرورها دارد، اما یکی از رقبای نسبتا جدید او یکی از بزرگترین تهدیداتی است که شهر گاتهام تا به حال دیده است. این گروه بی رحم به حلقه جغدها معروف است. این یک جامعه مخفی و مرموز است که اولین بار در سری New 52 کمیک های بتمن در سال 2011 معرفی شد.

در واقع این گروه آنقدر مخفی و مرموز هستند که ممکن است حتی آنها را نشناسید. زمانی که بتمن به دست اسکات اسنایدر و گرگ کاپولا افتاد (سازندگانی که از نظر بسیاری یکی از بهترین تیم‌هایی هستند که تا به حال روی کمیک‌های بتمن کار کرده‌اند)، سازمان نیز رهبری می‌شود.

اما جغدها دقیقا چه کسانی هستند و چه نقشی در شهر گاتهام دارند؟ چگونه این سازمان مرموز و ترسناک مشکلات بزرگی را برای بتمن و خانواده خفاش به وجود می آورد؟ در این مقاله شما را با جامعه مرموز جغدها آشنا می کنیم.

گواهی تولد برای دادگاه جغد

– اولین حضور: کتاب کمیک بتمن شماره 6 (منتشر شده فوریه 2012)
– ناشر: DC
– سازندگان: اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو
کمیک های توصیه شده برای خواندن:
#1 تا 11 کمیک بتمن (منتشر شده از نوامبر 2011 تا سپتامبر 2012)
Talon (از نوامبر 2012 تا مه 2014 منتشر شد)
Batman: Night of the Owls (اکران شده فوریه 2013)
رابین وار (اکران آوریل 2016)
Nightwing #1: کمیک Rebirth و Nightwing #1-8 (منتشر شده از سپتامبر 2016 تا ژانویه 2017)


جغدها چه کسانی هستند؟

سفارش جغدها در کمیک دی سی
سفارش جغدها در کمیک دی سی

این مجلس مرموز قرن ها پیش تشکیل شد و مدتها قبل از اینکه گاتهام به شهری تبدیل شود که امروز می شناسیم، گروه جغدها در آنجا جای پای خود را ایجاد می کردند. آنها از زمان استعمار ایالات متحده از نفوذ خود استفاده کرده اند هرکسی که قدرت آنها را تهدید می کرد بی رحمانه نابود شد.

یکی از اعضای این گروه جغدها را اینگونه توصیف کرد:

ما معماری سایه این شهر بزرگ هستیم. ما دیوارها، بوروکراسی ها، موسسات خرد در دست داریم. آنها قدرت خود را به ما می دهند.


مطالب پیشنهادی:50 بهترین شخصیت DCاز قهرمانان تا شرور
50 بهترین شخصیت DC


منشا جغدها

جلد شماره 6 کمیک بتمن (برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید)
جلد شماره 6 کمیک بتمن (برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید)

Order of Owls برای مدت طولانی در شهر گاتهام یک افسانه بود. یک قافیه مهد کودک در مورد این گروه در جهان بتمن وجود دارد که به شرح زیر است:

مراقب جغدها باشید

که همیشه تماشا می کند،

از جایی در سایه حکومت گاتهام،

[از] پشت گرانیت و سنگ آهک.

هنگامی که یک سوء قصد به جان بروس وین انجام می شود، او در نهایت متوجه می شود که این افسانه کاملاً واقعی است.

برخی از خانواده های ثروتمند و شناخته شده شهر گاتهام، اتحادیه جغدها را تشکیل داده اند. را آنها برای قرن ها از قدرت و نفوذ خود برای تغییر جریان های سیاسی و کنترل شهر بر اساس نقشه خود استفاده کردند. بیشتر اوقات آنها برای رسیدن به اهداف شوم خود از قاتلان آموزش دیده به نام Talons استفاده می کنند..

خانواده وین یکی از رقبای اصلی و طولانی مدت این حزب به حساب می آیند. آلن وین، یکی از خالقان و طراحان شهر گاتهام و جد بروس، در سال 1922 توسط جغدها دستگیر شد و تا حد مرگ شکنجه شد. خود بروس در کودکی به این افسانه مشکوک بود و در افکار کودکی خود احساس می کرد که این گروه در مرگ والدینش نقش داشته است. زیرا به نظر او مرگ آنها آنقدر عجیب بود که فقط یک تصادف نیست.

بروس یک بار به دیک گریسون گفت: «از بسیاری جهات این اولین پرونده من به عنوان کارآگاه بود. در پایان، بروس هیچ اثری از دخالت آنها در مرگ والدینش پیدا نکرد. او به شرکت رفت، اما دایره جغدها همیشه در پس ذهنش بود تا اینکه خودش یکی از اهداف آنها شد.

پس از اینکه بروس وین از سوء قصد جان سالم به در برد، مخفیگاه آنها را پیدا کرد. اولین مخفیگاه آنها به قدری قدیمی است که از قرن نوزدهم پابرجا بوده است. خیلی زود خشم جغدها علیه بتمن برانگیخته شد و این گروه که قصد ادامه حکومت بر گاتهام را داشتند به شوالیه تاریکی اعلام جنگ کردند. آنها در یک رویداد متقاطع به نام Batman: Night of the Owls به بتمن ملحق شدند که در چندین کمیک دی سی اتفاق افتاد.

Order of Owls رهبران گاتهام را هدف قرار داد و بسیاری از این ترورها موفقیت آمیز بود. متوقف کردن این گروه خطرناک نیازمند کمک همه اعضای خانواده خفاش بتمن بود: از جیسون تاد، باربارا گوردون و آلفرد پنی‌ورث تا خود بت‌کو.

بتمن و متحدانش در نهایت پیروز شدند، اما قبل از اینکه اعضای اصلی و رهبران Order of the Owls دستگیر شوند، ظاهراً خودکشی کردند. این موضوع باعث شد که سوالات بتمن در مورد این سازمان مرموز و قدرتمند بی پاسخ بماند. صنف شکست خورد اما به طور کامل نابود نشد، فقط در سایه ها عقب نشینی کرد و ناپدید شد… حداقل برای مدتی.

اعضای مهم دایره جغدها

بتمن در مقابل  لینکلن مارچ، برادر فرضی او و یکی از اعضای عالی رتبه Order of Owls (برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید)
بتمن در مقابل لینکلن مارچ، برادر فرضی او و یکی از اعضای عالی رتبه Order of Owls (برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید)

لینکلن مارساو که برای اولین بار با بروس به عنوان یک نامزد شهرداری آشنا شد، در نهایت به عنوان عضوی از انجمن جغدها معرفی شد. کشف این گروه و مبارزه بتمن با آنها یک موضوع عمیقا شخصی بود زیرا او قسم خورده بود که از گاتهام محافظت کند.

با این حال، داستان زمانی شخصی تر شد مارس اعلام کرد که او برادر فراموش شده بروس است. با توجه به اینکه خود او به همراه بروس به قتل رسیده است، مارس به نشانه انتقام بسیاری از اعضای گروه را نابود می کند، سپس به آزار و اذیت شوالیه تاریکی و متحدانش ادامه می دهد. با این حال، رابطه واقعی او با بروس همچنان مبهم است و 100٪ مشخص نیست که او واقعاً برادر بروس و فرزند دوم خانواده وین است.

ویلیام کاب (ویلیام کاب) اولین تالون بود که به بتمن رفت و حتی بیش از یک بار شوالیه تاریکی را تا مرز مرگ کشاند.. پس از اینکه ظاهراً در یکی از نبردها کشته شد، بروس توانست تشخیص دهد که تالون واقعاً اجداد دیک گریسون است.

زندگی دیک نیز خیلی زود به جغدها گره خورد، پس همینطور هم شد نایت وینگ مجبور شد به پارلمان تازه تاسیس جغدها بپیوندد و آنها را از درون نابود کند..


مطالب پیشنهادی:6 خون آشام DC که می توانند در فیلم ها ظاهر شوندآماده مکیدن خون
6 خون آشام DC که می توانند در فیلم ها ظاهر شوند


قدرت ها و توانایی های جغدها

قاتلان این گروه، Talons، آنقدر قدرتمند هستند که نه تنها توانسته اند بتمن (و حتی برخی از دشمنان او را در رابطه با خط داستانی Batman: Night of the Owls) شکست دهند، بلکه به لطف یک ماده شیمیایی که باعث شد آنها توانایی های شفابخش فوق بشری داشته باشندآنها می توانند از زخم های مرگبار و حتی خود مرگ نجات یابد. اعضای اصلی انجمن تصمیم گرفتند که کدام یک از آنها برای خدمت به Order of Owls بازگردند.

تالون ها نیز جنگجویان ماهری بودند. آنها مخفیانه اما مرگبار، آنها از تیغه هایی به شکل چنگال جغد و خنجرهایی که در دست داشتند به عنوان سلاح اصلی خود استفاده می کردند.. با استفاده از این وسایل، تالون ها قسمت های خاصی از بدن قربانیان خود را پاره می کردند تا مرگ آنها تا حد امکان دردناک باشد.


مطالب پیشنهادی:چگونه فیلم های بتمن را به ترتیب تماشا کنیم؟سری فیلم شوالیه تاریکی
چگونه فیلم های بتمن را به ترتیب تماشا کنیم؟


جغدها خارج از دنیای کمیک

پنجه های گاتهام نایت

شاید مخاطب بیشتر با دایره جغدها آشنا باشد حضور آنها در سریال تلویزیونی گاتهام برمی گردد. آنها در پشت صحنه این سریال کار کردند تا اینکه در فصل سوم سر و کله شان به وضوح پیدا شد. در این نسخه از انجمن، آنها مسئول مرگ توماس و مارتا وین و سایر شهروندان گاتهام بودند که قدرت آنها را تهدید می کردند. اما در دنیای گاتهام پس از خیانت یکی از اعضا، جغدها توسط لیگ سایه ها نابود شدند.

فیلم انیمیشن Batman vs. در سال 2015، رابین در حالی که بتمن این ایده را دنبال می کرد که یک گروه مرموز مسئول مرگ والدینش است، Order of the Owls and Talons خود را معرفی کرد.. این انیمیشن نه چندان وفادار به کمیک ها، بروس و دیمین را با شخصیت ها و فلسفه های متفاوتشان در مورد نحوه مبارزه با جرم و جنایت در مقابل یکدیگر قرار می دهد. در پایان، آنها جغدها و قاتلان جاودانه آنها را شکست می دهند، اما دیمین با سؤالاتی در مورد اینکه او واقعاً کیست و چه نقشی در زندگی پدرش بازی می کند، مواجه می شود.

در مجموعه انیمیشن A Thief, A Mole, An Orgy of the Harley Quinn، حلقه جغدها به شیوه ای طنزآمیز آشکار می شود.. یکی از تالون ها (ویلیام کاب) نیز در بازی Lego DC Super-Villains در سال 2018 حضور کوتاهی داشت. جغدها در بازی Gotham Knights و همچنین سریال مبتنی بر همین بازی ویدیویی در شبکه CW نیز حضور دارند..


به خواندن بتمن و دشمنانش ادامه دهید


سوالات متداول در مورد انجمن جغد

دشمن گروه جغد کدام شخصیت است؟

این گروه مرموز و وحشتناک قرن ها پیش ایجاد شد و در گاتهام ریشه دوانید تا به یکی از رقبای سرسخت بتمن و دیگر قهرمانان این شهر تبدیل شود.

نام قاتلان جغدها چیست؟

Order of Owls برای رسیدن به اهداف خود از قاتلانی استفاده می کند که ویژگی های مافوق بشری دارند و به Talons معروف هستند.

چه کسی دستور جغدها را در کمیک های دی سی ایجاد کرد؟

اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو تیم خلاق دی سی هستند که این سازمان مرموز را به کمیک های بتمن معرفی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید