معاون پارلمانی رئیس جمهور: عزم دولت برای حذف ارز ترجیحی است



نایب رئیس مجلس گفت: دولت مردم مصمم است یارانه ها را به صورت عادلانه تقسیم کند و به نفع کشور و اجرای قانون مجلس با فساد مبارزه کند.

معاون رئیس جمهور گفت: دولت قبل از نظرات کارشناسان و مطالبات قانونی مجلس در خصوص حذف ارز ترجیحی اطلاعی نداشت اما دولت مردم مصمم است با وجود هزینه کرد برای توزیع عادلانه یارانه ها مبارزه کند. فساد و حل مشکلات مردم

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در مراسم تجلیل از مقام معلمی در بین اعضای هیات علمی و پژوهشگران سازمان تحقیقات علمی و صنعتی کشور، روز معلم را به مناسبت اهمیت علم و دانش در اسلام تبریک گفت و گفت: در اسلام، علم به دست آورید، علم و شناخت از جایگاه بالایی برخوردار است و وابستگی به علم را مقصر فریب و نیرنگ و جهل می دانند و فضیلت و برتری دارند که از دانش و دانش بالایی برخوردارند.
معاون امور مجلس رئیس جمهور همگرایی دولت با سایر نیروها و نهادهای انقلابی را مهم دانست و گفت: دولت مصمم است این همگرایی و همدلی را تقویت کند و با پشتوانه علمی و پژوهشی ایرانی قدرتمند بسازد و پیشرفت کند و مشکلات مردم را حل کند. . یک قدم بردار.
حسینی با اشاره به جایگاه سازمان پژوهش در تولید علم و فناوری گفت: این انتظار و توقع از این سازمان وجود دارد که با تلاش متخصصان و نخبگان نسبت به مالیات و سرمایه علم آگاهی داشته باشد و در خدمت توسعه کشور باشد. و نیازها.»
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: باید به جای تکیه بر ذخایر و معادن و استفاده از انرژی و نفت، فکر، اندیشه و خلاقیت به محصول تبدیل شود و برای رفع نیازها و راه حل مشکلات مردم در دسترس قرار گیرد.
حسینی افزود: امام راحل علم را عامل بازدارنده و مصونیت می دانستند زیرا اقتدار علمی باعث می شود که دشمنان نتوانند به کشور ما طمع کنند و ملت ایران را تحت فشار قرار دهند همانطور که امروز در عرصه نظامی به جایگاهی رسیده ایم که دشمنان تصور می کنند به ما ضربه بزنند. کشور ذهنشان را رها نکن.
نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که اگر با دشمنان از موضع ضعیف برخورد شود قطعاً متوجه مطالبات ما نمی شوند و اگر قوی باشیم می توانیم از حق خود دفاع کنیم، مردم خوب هستند.
حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید علم و توسعه دانش بنیان در کشور گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی را مورد حمایت دولت قرار دهید.
نایب رئیس مجلس بر لزوم حرکت در مسیر ایجاد شرایط مساعد تاکید کرد و گفت: مومن هرگز نباید به شرایط موجود راضی باشد و همواره برای رسیدن به وضعیت بهتر و مطلوبتر تلاش کند و در این راستا نیز تلاش کرده است. 13. سند دولت با هدف تحول و اصلاح در 37 حوزه متحد است و لازم است کلیه نهادها و مراکز دانشگاهی و علمی همکاری و کمک کنند تا اقدامات اساسی در عرصه های مختلف به نفع مردم و پیشرفت کشور شکل گیرد. .
حسینی بر تلاش همه جانبه برای تحقق شعار امسال تاکید کرد و گفت: در صورت ادغام دانشگاه ها و مراکز علمی، دستگاه های اجرایی و بخش های صنعتی و تولیدی بستر مناسبی برای تحقق شعار امسال ایجاد می شود و در برخی استان ها تلاش می شود. در این راستا انجام خواهد شد.» آغاز شده است.
حسینی افزود: اگر در گذشته از شعار سال غفلت می شد اما این دولت بلافاصله در سوم فروردین و تعطیلات رسمی هیأت دولت را تشکیل داد و وظایف و وظایف همه وزارتخانه ها را در رابطه با شعار و خط مشی وزارتخانه بررسی کرد. امسال.”
نایب رئیس مجلس با اشاره به جدیت و انگیزه بالا و خستگی ناپذیر رئیس جمهور در پیگیری امور کشور و مردم گفت: امروز این انتظار وجود دارد که همه مسئولان در سطوح مختلف با چنین روحیه و در راستای منافع ملی تلاش کنند. و مشکلات.” مردم احساس مسئولیت می کنند.
حسینی با اشاره به دلایل مخالفت برخی از مردم با اقدامات اصلاحی دولت در حوزه اقتصادی، گفت: عده ای از یک تصمیم نادرست سود هنگفتی به دست آورده اند و امروز منافع خود را با مردم در خطر می بینند اقدامات دولت دولت. و با رسانه هایی که دارند.” آنها جنجال ایجاد کرده اند. آنها منافع شخصی و واردات را بر منافع عمومی ترجیح می دهند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: امروز با اقدامات دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی و تحکیم روابط با کشورهای منطقه و کشورهای همسایه و فعالیت تشکل های منطقه ای، این فضا فراهم شده است. بسیاری از محصولات فناورانه را صادر کنید.” از تحریم های ظالمانه استفاده کرد.

حسینی با اشاره به اینکه دولت از انتقادات و پیشنهادات نخبگان و صاحب نظران استقبال می کند، گفت: امروز همه صاحب نظران و منتقدان به راحتی می توانند نظرات خود را با رئیس جمهور در میان بگذارند و دکتر رئیسی نیز از سخنان آنها آگاه است و مسئولانی را برای رسیدگی به پرونده منصوب می کند. ” “و بررسی کن.
نایب رئیس مجلس گفت: دولت هیچ قصدی برای آگاهی از حاشیه سازی مخالفان و هدر دادن فرصت کار و خدمت ندارد و در عوض بر ایجاد تحول و حل مشکلات مردم تمرکز کرده است.
حسینی با اشاره به اقدام دولت در عوام فریبی و توزیع عادلانه یارانه ها به نفع مردم، گفت: هیچ دولتی در سال اول و حتی دوره اول حاضر به ورود به این حوزه نبود، اما این دولت وارد این عرصه شد. داوطلبانه شرایط را به نفع مردم تغییر دهد.» یارانه باید مستقیم به مصرف کننده داده شود و از سوی دیگر از قاچاق محصولات یارانه ای به کشورهای اطراف جلوگیری شود.
معاون رئیس جمهور گفت: زمانی که در مورد ارز ترجیحی تصمیم گیری شد، بسیاری از دلسوزان و اقتصاددانان بر اشتباه بودن آن تاکید کردند و خواستار حذف آن شدند اما دولت وقت از آن مطلع نبود، قطعی است و بدون شک می توان بر آن فائق آمد. مشکلات با روحیه اعتماد به نفس و “ما می توانیم”.
حسینی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما قدمی در تولید محصولات و نیازهای کشور برنداریم، دیگران آن را به ما عرضه نمی کنند، همانطور که در زمینه واکسن کرونا قبل از ورود ما حاضر به فروش آن به ما نبودند. تولید.”
نایب رئیس مجلس تاکید کرد: باور اینکه اگر به غربی ها امتیاز بدهیم آنها هم کوتاهی می کنند خیلی ساده است. تجربه برجام نشان داد که با وجود همه محدودیت هایی که پذیرفتیم، طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و از به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران سرباز زد. بنابراین باید به مذاکره ادامه دهیم و به فکر و توانایی خودمان تکیه کنیم.
حسینی در ادامه بر اهمیت آگاهی از تبیین جهاد تاکید کرد و گفت: اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها باید در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی به تأکید رهبر معظم انقلاب بر این امر توجه داشته باشند. حوزه تبیین جهاد و در حوزه های تخصصی.» خود را روشن کنید تا دشمنان و بدخواهان ملت ایران نتوانند نتایج و نقاط قوت نظام را خدشه دار کنند و افکار عمومی را با اقدامات اصلاحی و درست دولت ناامید کنند.

حسینی در این مراسم با اهدای لوح از روسای پژوهشگاه ها و اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران تقدیر کرد.
معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد و در گفتگوی صمیمانه با فعالان این حوزه در جریان دغدغه ها، مشکلات و پیشنهادات آنها برای گسترش فعالیت ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید