معاون حقوقی رئیس جمهور: از ظرفیت وکلای متعهد داخلی در دعاوی بین المللی استفاده کنیم



به گزارش ایرنا، محمد دهقان روز شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره جدید کانون وکلای مرکز با تبریک انتخاب هیات مدیره جدید کانون وکلای مرکز گفت: معاون حقوقی. آمادگی کامل برای استفاده از ظرفیت کانون وکلای دادگستری در زمینه های مختلف فعالیت حقوقی و تهیه لوایح و آیین نامه ها و ایجاد حاکمیت قانون و نیز تعریف و تدارک سازوکاری برای ارتقای دستگاه های اجرایی و قضایی و غیره. امور حقوقی کشور ما انتظار داریم وکلا و حقوقدانان بدون توجه به دیدگاه ها و نگرانی های خود هر زمان که تخلفی از قانون وجود دارد، برای پیگیری به اداره حقوقی گزارش دهند.

معاون حقوقی رئیس هیئت مدیره در پاسخ به درخواست برخی از اعضای هیئت مدیره کانون وکلا مبنی بر لزوم تغییر نگرش نسبت به کانون، تصریح کرد: ابتدا باید اقدامات جدی از سوی وکلا انجام شود. همکاران برای تغییر نگرش جامعه و مردم نسبت به کانون وکلا. وقتی صحبت از وکالت می شود باید به شخصیت هایی فکر کرد که دغدغه اصلی آنها تحقق عدالت، حاکمیت قانون و سلامت جامعه است.

دهقان ادامه داد: علاوه بر اصلاح و تغییر نگرش مردم نسبت به حرفه وکالت، لازم است همه ما به ارتقای نگرش کارکنان کشور نسبت به کانون وکلا کمک کنیم. برای تغییر نگرش نظام نسبت به حرفه وکالت باید حد و مرز وکلای پیرو نظام و انقلاب را بر اساس معدود وکلایی که عنوان وکالت را با خود یدک می کشند، اما کارگزار بیگانگان و حامیان رسمی شده اند، مشخص کرد. بیگانگان علیه کشور و ملت ایران.

وی با تاکید بر توانمندی و توانمندسازی وکلای داخلی در عرصه های بین المللی تصریح کرد: باید در کنار یا به جای وکلای خارجی از ظرفیت وکلای متعهد و متخصص داخلی در دعاوی بین المللی استفاده کنیم.

در ابتدای این نشست دو ساعته، حسن صفادوست، رئیس کانون وکلای مرکز به بیان چالش ها و مشکلات موجود در جامعه حقوقی کشور پرداخت. در ادامه سایر اعضای هیئت مدیره نظر خود را اعلام کرده اند.

اصلاح تفاهم نامه 48 قانون آیین دادرسی کیفری، قانون تسهیل مشاغل، قانون تشکیلات قانونی، قانون استفاده وکلا و پزشکان از آپارتمان های مسکونی، الزامات هیات تنظیم مقررات در درج پروانه وکالت، نحوه رتبه بندی وکالت و وکالت. پروانه وکالت، تخصیص حق الوکاله در دادرسی، معرفی روز وکیل در تقویم رسمی کشور، ساماندهی و انصاف در بازنشستگی وکلا به همراه قضات بازنشسته و کارشناسان حقوقی، ارائه مزایای بیمه سلامت توسط صندوق حمایت از وکلا با استفاده از ظرفیت وکلای دادگستری برای تهیه لوایح و مقررات با استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی در قانونگذاری موارد دیگری نیز در این جلسه مطرح شد.

در پایان جلسه مقرر شد کمیته مشترکی برای ایجاد تعامل، استفاده از ظرفیت کانون وکلا و وکلا جهت تهیه و تنظیم لوایح و آیین نامه ها، اعمال پیشنهادات مفید در حوزه های مختلف قانونی و تقنینی تشکیل شود.

همچنین اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری کانون بدرویشوند معاون حقوقی در دولت دیدار و گفتگو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید