مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری: فرصت تمرین در پیست چوبی را نداشتیم / 3 سال گذشته عملکرد خوبی نداشتیم



محمد وافی وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوچرخه سواران کشور برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 24 خردادماه به هند می روند و امیدوارم بتوانیم در بخش پیست به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات جاده در این مسابقات ابتدای سال جاری برگزار شد که تیم ایران در این قسمت از مسابقات عملکرد خوبی داشت و موفق به کسب مدال های رنگارنگ شد. کار ما در پیست البته خیلی سخت تر است چون نه پیست و استاندارد مناسبی داریم و نه تجهیزات و امکانات، بنابراین با پشتوانه دانش مربیان و غیرت ورزشکاران وارد مسابقات قهرمانی آسیا می شویم.

مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری تصریح کرد: مسابقات قهرمانی آسیا از 27 خرداد آغاز و تا 11 تیرماه ادامه دارد. در این رقابت ها تیم هایی مانند چین، کره جنوبی، هنگ کنگ، مالزی و قزاقستان حضور دارند که امیدواریم بتوانیم به خوبی با این چلنگرها که البته به بهترین تجهیزات روز دنیا مجهز هستند، رقابت کنیم.

وفایی گفت: دوچرخه‌سواری ورزشی کاملاً تجهیزات محور است، اما سال‌هاست که نمی‌توانیم خودمان را به روز کنیم و همیشه در این زمینه مشکل داریم. البته در این مسابقات هم شانس مدال آوری داریم اما کارمان خیلی سخت است چون پیست مناسبی در ایران نداریم و در کشورهایی که پیست چوبی دارند فرصت تمرین نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما حضور موفق در بازی های کشورهای اسلامی در ترکیه است، افزود: می خواهیم با حضور در رقابت های آسیایی امتیاز مورد نظر خود را به دست آوریم اما در ترکیه باید نتایج قابل قبولی کسب کنیم. واقعیت این است که در 3 سال گذشته نتایج قابل قبولی در زمین کسب نکرده ایم و در حال حاضر شناخت خوبی از رقبا نداریم. از طرفی هزینه های هیئت ها، اسکان و شرکت در مسابقات سنگین است و سهم زیادی از بودجه فدراسیون را تشکیل می دهد.

مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری گفت: با توجه به برخی اتفاقات و شرایط، شاهد افت در دوچرخه سواری ایران بودیم و همین کافی بود تا امتیاز ما به نصف کاهش یابد. یکی دیگر از اهداف ما حضور در جام جهانی استرالیا است که قرار است شهریورماه برگزار شود و امیدواریم در این رقابت ها نماینده ای از ایران داشته باشیم تا به نوعی امتیازات از دست رفته را بازسازی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید