ماجرای مدیرکلی که شلاق خورد!



حدود 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، خاطرات اقتصادی روزهای اول انقلاب تا حد زیادی نشان می دهد که کشور پس از گذر از دوره پهلوی چگونه سامان یافته و از همان ابتدا چه افرادی در کشور مشغول به کار شدند. . روزها.

به گزارش ایسنا، گفت و گو با فعالان و مدیران اقتصادی کشور در سال های اول پیروزی انقلاب در ایسنا منتشر شد و امروز زمان بیان خاطرات و تجربیات وزیر اسبق بازرگانی است.

چهره روز: یحیی آل اسحاق

وزیر اسبق بازرگانی که از اوایل پیروزی انقلاب در مناصب مختلف اقتصادی فعالیت داشته است در گفت و گوی خود با ایسنا؛ او خاطراتی از گذشته بیان کرده است. گفتگویی که از نحوه سازماندهی کشور پس از پیروزی انقلاب تا تجربیات سال های اول رهبری کشور در دوران جنگ تکرار شده است. اسحاق در سخنرانی خود داستان هایی از شلاق زدن یکی از مدیران کل که در سطح معاون وزیر بود تا چالش های سازماندهی وزارت بازرگانی را بیان کرد.

همچنین رئیس سازمان ملی استاندارد در گفت وگو با ایسنا؛، درباره وضعیت استاندارد بنزین در کشور گفته است. رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در بیشتر شهرهای بزرگ بنزین یورو 4 توزیع می شود، گفت: موضوع یورو 5 بودن خودروها رفع شده و اکنون طبق قانون خودروها باید یورو 4 باشند.

امروز روشن است: بهره وری

احسان خاندوزی – وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت – در جلسه امروز وی به تشریح وضعیت کشور در حوزه های مختلف پرداخت. همانند روزهای گذشته همچنان در مورد بهره وری سوال وجود دارد و وزیر اقتصاد قول داد که همه فرآیندها با شفافیت دنبال شود.

سعی کردیم بیشتر موضوعات را از کانال شفاف سازی و اینکه پرونده ها جلوی چشم 85 میلیون ایرانی باشد، تبلیغ شود، گفت: هیاتی تشکیل شده که در آن دادستان کل کشور، نماینده قوه قضائیه و ناظر هستند. نماینده پارلمان نروژ نیز حضور دارد، زیرا در اینجا سوء تفاهم وجود داشته است.

ایسنا نیز در گزارشی با عنوان آخرین جزئیات اجرای موجودی الکترونیکی در استان های منتخب به آخرین وضعیت تغییرات یارانه ها در کشور پرداخته است.

فعال امروز: بانک ها

علیرغم برخی گزارش ها در هفته های اخیر از توقف یا کندی روند اعطای وام در بانک ها، آمارهای جدید نشان می دهد که رشد تسهیلات در سال جاری فهمیدم. بانک مرکزی تسهیلات پرداخت خرد شبکه بانکی برای اشخاص حقیقی در 9 ماهه امسال را 6591.3 هزار میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1978.8 هزار میلیارد ریال معادل 42.9 درصد افزایش داشته است. .

ایسنا نیز در گزارشی با عنوان چگونه از «ناخدا» پردازش ارزی دریافت کنیم؟ جزئیات فعالیت این سامانه جدید را بررسی کرده است. ارز درمانی اولین ارزی است که در آیین نامه ارزی بانک مرکزی تعریف شده است که براساس آن تامین و انتقال ارز درمانی تا سقف 10000 دلار یا معادل آن به سایر ارزها با اخذ ضمانت 20 درصد ریالی ارز می باشد. با تایید معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ضرورت ادامه درمان در خارج از کشور و میزان ارز لازم تعیین می شود، به حساب یکی از مراکز درمانی خارج از کشور مجاز است.

همچنین فاز جدید فروش سکه سه ماهه در بورس از فردا شروع میشه مرحله سوم انتشار فیش های سپرده گذاری سکه ربع بهار آزادی توسط بانک مرکزی از روز چهارشنبه آغاز و تا پایان معاملات روز چهارشنبه (6 بهمن) ادامه خواهد داشت.

چالش امروز: صنعت خودرو

امروز خبری از ایران خودرو منتشر و سپس اصلاح شد. ابتدا اعلام شد: سپس برای تعریف حساب و سپرده وکالتنامه تا پایان روز گذشته (27 بهمن) فرصت ثبت نام در سی و دومین طرح پیش فروش چهار محصول ایران خودرو وجود داشت. ترتیب تعریف حساب وکالتی و واریز 90 میلیون تومانی را به صورت همزمان خواهد داد تا بتوانند تا پایان مهلت ثبت نام (30 بهمن) در این مرحله از فروش محصولات شرکت کنند.

این در حالی است که صبح امروز (سه شنبه) خبری مبنی بر تمدید مهلت تعیین حساب نمایندگی و واریز وجه همزمان در بانک صادرات (که تا پایان دیروز 17 بهمن ماه بود) برای شرکت در جدیدترین طرح منتشر شد. ایران خودرو مثل الان ایران خودرو اشتباه خود را اصلاح کرده است و این سوال را رد کرد; بنابراین آخرین مهلت تعیین حساب وکالتنامه در همان روز گذشته (27 دی ماه) بوده است.

خبر مهم خودرویی هم از مجلس بیرون آمد. یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 با اعضای آن کمیسیون موافقت کرد واردات خودروهای دست دوم زیر پنج سال در سال آینده

وزیر ارتباطات نیز در سخنان امروز خود خبرهای مهمی را از پیام رسان های داخلی وزیر ارتباطات با اشاره به امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با کیفیت از طریق بسترهای داخلی با هموطنان خارج از کشور، گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور مبتنی بر فیبر نوری از سال گذشته در کشور آغاز شده و تاکنون بیش از 2.5 میلیون. پوشش ها ایجاد شد، 20 میلیون جلد تا پایان دولت سیزدهم ایجاد می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید