عقب نشینی «کلینزمن» علیه ایران: با کی روش تماس خواهم گرفت! – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، اظهارات یورگن کلینزمن اسطوره فوتبال آلمان و سرمربی سابق تیم ملی آمریکا پس از پیروزی ایران مقابل ولز در جام جهانی به حدی جنجالی شد که کارلوس کی روش و فدراسیون ایران واکنش نشان دادند.

کلینزمن وی گفت: کارلوس خیلی خوب خود را با تیم ملی و فرهنگ ایران تطبیق داده است، او در آمریکای جنوبی با کلمبیا شکست خورد و سپس با مصر به جام جهانی صعود نکرد و درست قبل از جام جهانی با ایران بازی کرد. جایی که او مدت زیادی با این تیم کار کرده بود، تصادفی نیست، بخشی از فرهنگ آنهاست، آنها دائماً گوش خط خطی ها و داور چهارم را کار می کردند و روی قضاوت آنها تأثیر می گذاشتند. از تلویزیون ندیدم. این فرهنگ آنهاست، آنها شما را از بازیتان دور می کنند.”

کی روش شب گذشته با انتشار پیامی پاسخگویی کلینزمن هر چقدر هم که به خاطر کارهایی که در زمین فوتبال انجام دادید به شما احترام می گذارم، آن سخنرانی ها در مورد فرهنگ ایران، تیم ملی فوتبال ایران و بازیکنان من مایه شرمساری در فوتبال است. هیچکس نمی تواند به وحدت ما آسیب برساند زیرا این مسائل در سطح ما نیست، حتی اگر هم باشد، مایلیم شما را به عنوان مهمان به اردوی تیم ملی دعوت کنیم؛ بازیکنان ایرانی را بشناسید و از آنها درباره ایران، مردم ایران، شاعران و هنرمندان، جبر (ریاضی) و از آنها بیاموزیم. تمام هزاران سال فرهنگ ایرانی و از بازیکنان ما بشنوید که چقدر فوتبال را دوست دارند.

چقدر طعنه آمیز کلینزمن به اردوی ایران دعوت شد تا تیم ملی کشورمان را از نزدیک ببیند اما به شرطی که سرمربی سابق آمریکا از عضویت در «گروه تحقیقات جام جهانی» استعفا دهد.

بازتاب گسترده صحبت های کی روش و انتقادات فدراسیون ایران از کلینزمنباعث شد سرمربی سابق آلمان از سمت قبلی خود کناره گیری کند و توضیحات جدیدی بدهد.

کلینزمن او در مصاحبه ای گفت: من هیچ وقت از کارلوس یا تیم ایران انتقاد نکرده ام.

وی افزود: آنچه من شرح دادم رفتار عاطفی و عاطفی آنها بود که حتی گاهی تحسین برانگیز است.

سرمربی سابق آلمان تایید کرد که برای آرام کردن اوضاع با کارلوس کی روش تماس خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید