صدها گودال مرموز را در نزدیکی استون هنج کشف کنید که به هزاران سال پیش بازمی‌گردد


استون هنج (Stonehenge) قرن ها و اکنون توسط دانشمندان و باستان شناسان مورد مطالعه قرار گرفته است. 415 گودال بسیار بزرگی در اطراف گودالی که ساختار صخره ای دارد کشف شده است.

باستان شناسان برای اولین بار از روش القای الکترومغناطیسی با جدیت در تحقیقات خود استفاده کردند که در آن صدها گودال بزرگ کشف شد. گفته می شود که هر یک از آنها عرض 2.4 متر و توسط مردم در هزاران سال پیش ساخته شده است. قدیمی ترین و بزرگ ترین گودال یافت شده در این منطقه بیش از 3 متر عرض و 1.85 متر عمق دارد.

استفاده از گودال های باستانی استون هنج

استون هنج

اگرچه هنوز دقیقاً مشخص نیست که انسان ها در آن زمان از این گودال های بزرگ برای چه استفاده می کردند، اما محققان معتقدند که به دلیل ساختار سنگی آنها، مانند استون هنج، نوعی سازه جشن یا تشریفاتی بوده است.

پیش از این، گودال های باستانی دیگری در نزدیکی پارکینگ مرکز بازدیدکنندگان استون هنج کشف شده بود که گفته می شود حدوداً. 8000 قبل از میلاد ساخته شده است. حفاری‌ها همچنین حکاکی‌های باستانی توتم، تجهیزات شکار نیاگارا و رصدهای ماه را نشان دادند. گفته می شود شکارچیان این منطقه به نوعی دور یکدیگر جمع شده اند.

به گفته محققان، خود استون هنج تقریباً 5000 سال پیش ساخته.

استون هنج

نیک سنشال، باستان‌شناسی که برای استون‌هنج، ایوبری و سایت‌های مرتبط یونسکو کار می‌کند، توضیح می‌دهد:

این تیم با ترکیب تکنیک‌های جدید پیمایش ژئوفیزیک با نمونه‌برداری و حفاری نقطه‌ای، برخی از قدیمی‌ترین شواهد مربوط به فعالیت‌های انسانی کشف شده در استون هنج را شناسایی کردند.

قابلیت های فناوری حسگر برای اسکن مناظر و نشان دادن مکان های باستان شناسی بالقوه داده های بی سابقه ای را از دوران ماقبل تاریخ ارائه می دهد. محققان برای اولین بار از این روش در منطقه استون هنج استفاده می کنند و قصد دارند به آن ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید