شهید کاظم کاظمی؛ از تحصیل در آمریکا تا سجده در آستانه شهادت – حماسه و مقاومت اخبار فرهنگ – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ، شهید سید کاظم کاظمی در سال 1336 در بخش آرادان شهرستان گرمسار به دنیا آمد. پس از گذراندن دوران کودکی در زادگاهش ، در 6 سالگی به همراه خانواده به گرگان مهاجرت کرد.

با توجه به اینکه پدر سید کاظم به کشاورزی مشغول بود ، وی از همان ابتدای زندگی با مشکلات و مشکلات آن زمان آشنا شد و به خانواده خود کمک کرد.

تأسیس کتابخانه حر

شهید کاظمی علاقه زیادی به مطالعه کتاب داشت و از 16 سالگی مجلات مذهبی از قم برای او ارسال می شد. وی با تشکیل کتابخانه کوچکی به نام «حر» ، بسیاری از کتابهای مذهبی ممنوعه نظام شاهنشاهی مانند کتاب حکومت اسلامی امام خمینی (ره) و رساله آن را جمع آوری کرد و در بین جوانان توزیع کرد.

در این مدت ماموران ساواک به او مشکوک شده و به خانه آنها حمله کردند و او را دستگیر کردند.

در سال 1975 موفق به اخذ دیپلم ریاضی شد ، سپس برای کار و آماده شدن برای ورود به دانشگاه عازم تهران شد. ابتدا دوره کوتاهی را در زمینه برنامه ریزی ساختمان گذراند و سپس جذب سازمان تربیت بدنی شد.

در این مدت از طریق یکی از دوستانش با تعدادی از دانشجویان فعال دانشگاه ارتباط داشت و در فعالیتهای مخفی دانشجویی شرکت می کرد تا اینکه برای دومین بار توسط ساواک دستگیر و به مدت 10 روز در کمیته ضد خرابکاری نگهداری شد و مورد آزار و اذیت قرار گرفت. و شکنجه شده است. به

با وجود همه سختی ها ، وی در سال 1976 موفق به قبولی در آزمون ورودی شد ، اما به دلیل سابقه ای که در سازمان امنیت داشت ، از ادامه تحصیل باز ماند.

فعالیتهای انقلابی در آمریکا

پس از مدتی با کمک و تشویق پدرش برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و موفق به ادامه تحصیل در رشته مکانیک شد.

پس از مدتی از طریق دوستانش به انجمن اسلامی دانشجویان آمریکایی و کانادایی پیوست و در فضای جدید به فعالیتهای سیاسی-مذهبی خود ادامه داد.

با ظهور انقلاب اسلامی ، او تمام وقت خود را وقف مبارزه کرد. در نتیجه ، او دو بار توسط پلیس آمریکا دستگیر شد.

شهید کاظمی نقش موثری در جذب و آگاه سازی جوانانی داشت که برای ادامه تحصیل به آمریکا آمده بودند. به دلیل تلاشهای صادقانه و شبانه روزی وی ، به عنوان نایب رئیس انجمن اسلامی ایالت محل زندگی خود انتخاب شد که بعداً به او سپرده شد.

وی در نامه ای از ایالات متحده به برادران و خواهران خود نوشت: “مراقب گروه ها باشید مبادا در دامان آنها بیفتید و با تمام وجود از امام خمینی پیروی کنید ، زیرا اسلام واقعی در این مرد خدا نهفته است.”

بازگشت به وطن و پیوستن به سپاه

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، در 12 اسفند 1357 ، تحصیلات خود را در خارج از کشور رها کرده و به میهن اسلامی خود بازگشت.

سید کاظم در فروردین 1358 با گذراندن دوره آموزشی عمومی سپاه در پادگان امام علی (ع) به عضویت سپاه درآمد و پس از اتمام دوره به دلیل آشفتگی کردستان توسط پیشخوان به نقده اعزام شد. -انقلاب

پیریزی از واحد اطلاعات سپاه

شهید کاظمی پس از بازگشت از مأموریت در کردستان ، به همراه تعدادی از برادران م faithfulمن انقلاب و سپاه ، یک واحد اطلاعاتی را با یک سازمان منسجم تأسیس کردند.

در آن زمان مسئولیت گروه های چپ به او واگذار شد و او می توانست با اتکا به خدا راه های جدیدی را برای این افراد منحرف و مضطرب کردن ذهن جوانان شناسایی کند. با افشای باطن واقعی آنها ، افکار فریب خورده را کاملاً آگاه کرد و آنها را به آغوش اسلام عزیز بازگرداند.

فرمانده وقت سپاه می گوید: “شهید کاظمی یکی از برادران قدیمی و مخلص سپاه و از افرادی است که در شکل گیری سازمان اطلاعات کشور نقش بسزایی داشت.”

ماموریت در سیستان و بلوچستان

وی پس از گذراندن مراحل مختلف مسئولیت در واحد اطلاعات سپاه و کاهش تهدیدات داخلی ، بنا به درخواست استاندار سیستان و بلوچستان و موافقت فرماندهی سپاه به این استان رفت و به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان در امور سیاسی و معاون امنیتی

شهید کاظمی در مبارزه با جنایتکاران و قاچاقچیان مواد مخدر در این استان تمام تلاش خود را کرد.

بازگشت به سپاه

پس از اتمام مأموریت خود در استان ، وزارت کشور و جهاد سازندگی از وی درخواست همکاری کردند ، اما وی این پیشنهادات را نپذیرفت و به سپاه بازگشت و در آنجا به صورت شبانه روزی به عنوان رئیس واحد اطلاعات و عضو به کار خود ادامه داد. شورای عالی سپاه

حضور در خط مقدم

سید کاظم علاقه خاصی به جبهه و رزمندگان داشت. در مواقع ضروری ، به ویژه در عملیات ، فعال بود و برای آگاهی از موقعیت و خطوط دفاعی رزمندگان ، در خط مقدم و در مقابل برادرانی ظاهر می شد که می گفتند: “نیازی به آمدن نیست در خط ، “او می گفت ،” او با چشم خود می بیند ، می تواند تصمیمات بهتری بگیرد تا اینکه آنها بتوانند روی کاغذ به او توضیح دهند. “

همه ما لبخند امام را قربانی می کنیم

یکی از همراهانش نقل می کند: هر زمان که وظیفه ای به او محول می شد و ما می خواستیم مطمئن شویم که او این کار را انجام می دهد ، می گفتیم که این مأموریت قلب امام را شاد می کند و وقتی خبر به او می رسد ، لبخندی بر روی او می نشیند. لب او خندید و گفت: ما همه لبخندی را فدای امام کردیم و برای جان خود ایستادیم و آن را عملی کردیم.

شاهد

سحرگاه دومین روز شهریور 1364 ، همزمان با شهادت امام و جد بزرگوارش حضرت محمد باقر (ع) ، به همراه تعدادی از برادران مبارز ، با قایقی در آب برای بازدید از آن سفر می کردند. خطوط مقدم جبهه جنوبی در منطقه طلاییه. توپ به شدت مجروح شد و آنها شهید شدند.

سجده شکر در آستانه شهادت

گوینده: شهید حسینی

وقتی داخل قایق ، ترکش به سر شهید کاظمی اصابت کرد ، او برخاست و دستان خود را به سوی آسمان بلند کرد و در خفا و نیاز به خدای خود دعا کرد و لحظه بعد در کنار قایق سجده کرد و سپس به شهادت رسید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید