رفع موانع عملکرد مراکز توانبخشی جانبازان / بسیاری از مشکلات همسران جانبازان + عکس – اخبار فرهنگ حماسه و مقاومت – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، حسین اسرافیلی مدیر انجمن آسیب نخاعی شامگاه چهارشنبه در همایش جلوگیری از بهره برداری جانبازان از مراکز توانبخشی جامع کشور ضمن گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) اظهار داشت: الحسین (علیه السلام): جانبازان دچار جراحات مختلف شده اند که جانبازان نخاع بخشی از آنها هستند.

وی با اشاره به ایجاد آسایشگاه های مختلف برای جانبازان نخاعی در سراسر کشور ، افزود: اگرچه در آن زمان ماندن در این آسایشگاه ضروری به نظر می رسید ، اما طبیعتاً پس از آموزش های لازم ، توانایی نسبی و سازگاری با زندگی جدید ، جانبازان نخاعی ضروری هستند. ” بازگشت به آغوش خانواده و جامعه است.

مدیر انجمن آسیب نخاعی اظهار داشت که گروهی از این جانبازان پس از بهبودی آسایشگاه ها را ترک کردند ؛ وی گفت: “پس از حدود دو دهه ، این ذهنیت به وجود آمد که عزیزانی که آسایشگاه ها را برای انجام فعالیت های اجتماعی ترکیب کرده اند ، ممکن است در آینده و در میانسالی ، پیری و کاهش قدرت بدنی و شرایط سخت زندگی در خانه نیاز به بازگشت داشته باشند. چنین امکاناتی

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: ساخت مرکز بقیه الله (عج) به دلیل سکونت تعدادی از جانبازان در این محل با موانعی روبرو شد که پس از برداشته شدن ، ساخت و تکمیل این مرکز حدود 10 سال به طول انجامید و در نهایت در 3 مارس 2017 و با حضور مجازی رئیس جمهور وقت بدون داشتن مجوزهای لازم برای بهره برداری و بهره مندی از شهدا به طور رسمی افتتاح شد.

اسرافلی به مشکلات و مشکلات جانبازان نخاعی و جانبازان 70 درصد جنگ های خاص اشاره کرد و گفت: این جانبازان بیشترین نیاز به مراقبت های پزشکی ، درمان ، فیزیوتراپی و توانبخشی را دارند و اکثر این خدمات تنها در قالب جامع قابل ارائه است. مراکز ؛ ” البته سایر گروه های شهدا و والدین شهدا نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: این در حالی است که همسران جانبازان ویژه جنگ ، به ویژه جانبازان نخاعی ، پس از بیش از سه دهه پرستاری و مراقبت از جانبازان خود ، دچار صدمات جسمی شدیدی شده اند که نیاز به پرستاری و مراقبت جداگانه دارد. بنابراین ضرورت استفاده از مراکز توانبخشی جامع برای جامعه ایثارگری ، به ویژه والدین شهدا ، برخی از همسران شهدا ، جانبازان نخاعی و همسران جانبازان ویژه ، همسران جانبازان 70 درصد ویژه ضروری و غیرقابل انکار است.

مدیر انجمن جانبازان ستون فقرات از حضور بیش از 400 جانباز ستون فقرات در استان تهران خبر داد و گفت: این انجمن آیین نامه ای را برای استفاده از مراکز توانبخشی جامع تهیه کرده است که در زمان ریاست شهید توسط کمیته تخصصی تصویب شد. پایه. است.

اسرافلی تأکید کرد که جامعه ایثارگری نیاز مبرم به دریافت خدمات مراکز توانبخشی جامع از جمله مرکز بقیه الله (عج) دارد ؛ وی بیان کرد: شروع خدمات در مرکز بقیه الله (عج) را می توان به صورت رسمی انجام داد ، حداقل در بخشهایی که حساسیت بالایی ندارند و نیازی به مجوز خاصی ندارند مانند استفاده از فضای بیرون مرکز ، زندگی فضای مرکز و با کمی تحمل و آب درمانی. عملاً باز شد و در مدت زمان معینی پذیرش و ارائه خدمات در بخشهای دیگر را آغاز کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید