خود پیشرفت علم «ترفیع» می خواهد!



رئیس انجمن ترویج علم با اشاره به برخی اقدامات ترویجی این انجمن و نرسیدن به اهداف آن، گفت: این حوزه با چالش «اعتبار» مسئولان مواجه است؛ به طوری که این حوزه با چالش «اعتبار» مسئولان مواجه است. بنابراین، خود ترویج علم نیازمند «ترویج» است.

به گزارش ایسنا دکتر. اکرم الگادی امروز در نشست ترویج علوم پایه و توسعه پایدار که به مناسبت هفته جهانی ترویج علم در قالب وبینار در مرکز پژوهش های علمی سیاسی دانشگاه برگزار شد. کشور با بیان اینکه انجمن پیشرفت علم امسال به بیست و یکمین سال خود رسید، خاطرنشان کرد: این انجمن 12 ساله شده است. هفته ترویج علم را اجرا می کند.

وی یکی از برنامه های این هفته را «درهای باز به روی دانشگاه ها» خواند و افزود: این برنامه قرار بود امسال با همکاری انجمن ترویج علم دانشگاه تهران برگزار شود که به دلیل شرایط موجود اجرای این برنامه متوقف شده است. .

القادی تصریح کرد: حوزه ترویج علم با این چالش مواجه است که تبدیل به «ایمان» نشده است. به همین دلیل است که اگرچه وزیر علوم در این زمینه اظهارنظر می کند، اما چون اعتبارات در کشور فراهم نیست، نمی توان اقدامات اساسی در این زمینه انجام داد.

رئیس انجمن ترویج علم با تاکید بر اینکه خود «ترویج علم» باید ترویج شود، ادامه داد: ماموریت ها همیشه کم است و اگر سیاست ها با برنامه اجرا شود می توان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به روزنامه نگاری علمی بیان کرد: روزنامه نگاری علمی یکی از دغدغه های انجمن ترویج علم است و کارگاه های متعددی در این حوزه برگزار شد اما اهداف آن محقق نشد.

الگادی به برخی از اقدامات این انجمن در زمینه ترویج علم اشاره کرد و یادآور شد: نمونه آن همکاری با شهرداری منطقه 6 در این زمینه بود و با وجود اینکه مسئولان شهرداری همکاری کردند، اما مسئولان وزارتخانه علم به این اعمال اعتقاد نداشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید