انجمن تجارت الکترونیک تهران: فیلترینگ اینستاگرام معیشت یک میلیون نفر را به خطر انداخته است


به گزارش زومیت، این انجمن ضمن ابراز احساسات نسبت به جان باختن جمعی از هموطنان در اعتراضات اخیر، با صدور بیانیه ای ادامه داد: اکنون که بار دیگر تیغه تحریم های داخلی (فیلتر) را در فضای مجازی تجربه می کنیم، هستیم. بیش از هر زمان دیگری نگران آینده صنعت هستیم. ما در کشور تجارت الکترونیک هستیم. انجمن تجارت الکترونیک وظیفه خود می داند که اعتراض خود را نسبت به فیلترینگ و محدودیت های موجود در اینترنت و شبکه های اجتماعی مطابق با نظر اکثریت شرکت های عضو این سازمان.

در ادامه بیانیه آمده است:

محدود کردن اینترنت و شبکه های اجتماعی آسیب زیادی به کسب و کارها به ویژه مشاغل کوچک و خانگی وارد می کند. قطع دسترسی به اینستاگرام بیش از 400 هزار کسب و کار را در معرض خطر نابودی قرار داده و معیشت بیش از یک میلیون نفر را با مشکلات جدی مواجه کرده است. فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی، پردازش اجباری کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر نه تنها به ریشه‌های تجارت الکترونیک کشور ضربه زده، بلکه این بار موجی از نارضایتی را در بین کارکنان شرکت‌ها و شرکت‌های فناوری ایجاد کرده است. باعث اعتصاب برخی از کارکنان این شرکت ها شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران در پایان این بیانیه اعلام کرده است: ما معتقدیم که روش تصمیم‌گیری در زمینه مدیریت اینترنت تاثیرات جبران‌ناپذیری بر اقتصاد دیجیتال خواهد گذاشت و امید باقی‌مانده متخصصان را از بین می‌برد و باعث می‌شود مسیر مهاجرت نخبگان کشور هموارتر می شود لذا این انجمن مسئولیت شرایط موجود را صرفاً بر عهده نهادهای تصمیم گیر می داند.

بیانیه E-handelsforeningen

پیش از این سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران خواستار رفع این قطعی و اعمال محدودیت به دلیل قطعی اینترنت از سی ام شهریور ماه و مشاغل آسیب دیده شده بود. در متن این بیانیه همچنین آمده است: اتفاقات روزهای اخیر در کشور نشان داد که باید بیش از پیش اعتماد مردم را جلب کنیم، ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت به ویژه مسدود کردن شبکه های اجتماعی و پیام رسان هایی که ده ها هزار میلیون کاربر داشته باشید، مطمئناً به این اعتماد آسیب می زند.

سازمان نظام صنفی رایانه ای در این بیانیه از نهادهای مسئول خواسته بود تا دسترسی به اینترنت را به حالت عادی بازگردانند. زیرا بسیاری از شرکت ها برای ادامه فعالیت خود باید از کارایی و پایداری اینترنت کشور اطمینان حاصل کنند. و در این مورد تاکید کردند که چگونه می توانیم اقتصاد دیجیتال داشته باشیم در حالی که نمی توانیم از دسترسی مداوم به اینترنت مطمئن باشیم؟

پیش از این پادرو از وجود بیش از یک میلیون شغل در ایران به خاطر اینستاگرام خبر داده بود و بازاری بیش از 40 هزار میلیارد تومان در سال ایجاد کرده است. در حال حاضر 400 هزار فروشگاه فعال ایرانی در اینستاگرام فعالیت می کنند و امرار معاش آنها از طریق این پلتفرم تامین می شود که باعث ایجاد مشکلاتی در بازار کسب و کار اینترنتی و واتس اپ و همچنین کاهش پهنای باند شده است.

نوین هاب همچنین در گزارش سالانه خود آماری از شرکت های ایرانی در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است که بر اساس آن یک میلیون و 700 هزار شرکت در اینستاگرام فعال هستند و درآمد 9 میلیون نفر به طور مستقیم به این اپلیکیشن وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید