آمریکا با تسلیحات مایکروویو جدید علیه حملات پهپادها وارد جنگ می شود


ارتش آمریکا با اپیروس قرارداد امضا کرده است کمک مالی 66.1 میلیون دلاریبرای دریافت نمونه های اولیه یک سلاح مایکروویو جدید به نام “لئونیداس”. در شرایطی که استفاده از پهپادهای تهاجمی روز به روز در حال افزایش است، این سلاح می تواند به صورت گروهی به پهپادهای دشمن حمله کرده و بدون از کار انداختن پهپادهای خود آن ها را نابود کند.

جنگ بین روسیه و اوکراین نشان داد که هواپیماهای بدون سرنشین چقدر می توانند تهدید جدی باشند. بنابراین برای مقابله با این تهدیدات باید سلاح هایی ساخته شود که بتواند با کمترین هزینه این فناوری جدید را از کار بیندازد. یکی از آنها، یک سلاح مایکروویو قدرتمند است لئونیداس توسعه چند سال پیش آغاز شد و اکنون این بودجه جدید می‌خواهد امکان تولید نمونه‌های اولیه میدانی را فراهم کند.

لئونیداس مانند سایر سیستم های موجی الف را ساطع می کند موج پر انرژی هواپیماهای بدون سرنشین را مختل یا نابود می کند. این سامانه حتی می تواند موشک های کروز را نیز مدیریت کند. مکانیسم لئونیداس نسبتاً ساده است، اما یافتن بهترین شکل موج برای استفاده از این روش چالش‌های خاص خود را دارد.

پیکربندی سلاح مایکروویو Epirus نسبت به سلاح های مشابه آسان تر است

پیش از این، این شکل موج از طریق دستکاری های متعدد در مقدار زیادی از سخت افزار یافت می شد، اما لئونیداس از یک آرایه فازی استفاده می کند که نرم افزار خود را دارد با تغییر این نرم افزار به راحتی می توان تنظیمات این سلاح را تغییر داد و این مشکل تعداد نیروهای مورد نیاز برای کنترل این سیستم را کاهش می دهد.

به گفته اپیروس، سلاح لئونیداس می‌تواند دقیقاً پهپادهای منفرد را هدف قرار دهد، دیواری مایکروویو برای مقابله با پهپادهای گروهی ایجاد کند، سپر موجی بر فراز بخش‌هایی از آسمان ایجاد کند یا به گونه‌ای پیکربندی شود که به پهپادهای داخلی اجازه دهد در حین ایجاد اختلال در هواپیماهای بدون سرنشین دشمن عمل کنند. همچنین معماری این سیستم باز و مقیاس پذیر است.

کن بدینگفیلد، مدیرعامل اپیروس، می‌گوید که سیستم‌های دفاعی کنونی بارها و بارها ثابت کرده‌اند که نمی‌توانند با تهدید حملات پهپادهای گسترده مقابله کنند. در نتیجه توسعه تدابیر دفاعی و همچنین فناوری های تهاجمی و فراهم آوردن توانایی ایستادگی در برابر این حملات ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید